Stefan Söderqvist
Medlem
Man lär sig något nytt hela tidenNja, man kan förvisso överföra poäng till andra medlemmar, men det kostar en slant.
Man lär sig något nytt hela tidenNja, man kan förvisso överföra poäng till andra medlemmar, men det kostar en slant.
Ja du får poäng för bådaNär man använder eurobonusportalen och handlar från nätbutiker, får man dubbel poäng om man betalar med ett kreditkort som ger eurobonus poäng?
T.ex om jag handlar från gymgrossisten och sedan betalar med ett SAS MC eller AMEX, får jag då eurobonus för spend + eurobonus för att jag handlar på gymgrossisten via eurobonusportalen?
Absolut. Utgår från att det är Z på Lufthansa som är bokat.
Z bokat på Lufthansa brukar mappas till Z på SAS, vilket ger 2000 poäng. Det kan dock hända att det blir J, vilket bara ger 1500 poäng.
Segmenten på Lufthansa är lätta att räkna. Z ger fast intjäning till Eurobonus om 1250 poäng per sträcka (internationellt, Europa).
Så, det blir totalt 5750 eller 5250 poäng.
Hej alla! Bokade precis Arn-osl-mia-cph-Arn med SAS i Go.
Stod såhär på SAS sida "kan inte visa antalet poäng för denna flight". Någon här som vet hur många points ja får? Är bara "member"
Tack för det!Här hittar du intjäning för SAS-opererade flygningar.
Som du antyder brukar poängen anges när man bokar flygningar på SAS-metall, men även jag noterade att det, i går, blev felmeddelande när man bokade Miami med mellanlandningar.
I ditt fall blir intjäningen sannolikt 250 x 2 + 4500 x 2, dvs 9500. Som du ser i intjäningstabellen baseras detta på att du bokat lägsta bokningsklassser.
* U (no accrual from May 17, 2016), O, A classes are excluded on domestic flights.
** New class from May 17, 2016.