Senaste nytt

Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

Nån som vet vad som gäller här? Är ju British Midland som utför flygningen åt Estonian Air... Den har jag inte sett förut. Vågar jag hoppas på några EB-poäng?
Annars utgår jag från noll och blir glatt överraskad :)

Visa bifogad bild 40241

Nyss landat och fann denna information i Estonians inflight magasin:
image.jpg

Dock säger SAS hemsida att man tjänar 50% i de lägre ekonomiklasserna medan 100% i övriga. Samma gäller Plus/Flex. Ska bli spännande att se vad som kommer in på kontot, hade U ut och K hem, alltså 315p x 2 (EBD).

Utgår från att det är fel i tidningen och rätt på sas.se. Nån som vet vad som gäller? Måste man vara skriven i Estland eller bokat på OV:s hemsida för att få fullt i ekonomi?

Hej,

Blev uppgraderad på Ethiopian från U (economy) till C (business) vid gaten, undrar om man kommer att tjäna 200% till Eurobonus (C) eller om det bara kommer att vara ursprungliga 100% (U)? Linjen var mellan Addis - Paris.

Utgår från att det blir 100%, men skulle inte heller tacka nej om det blev 200% =)

Hur är generellt regeln vid en uppgradering vid gaten för poängintjäning?

Hej,

Blev uppgraderad på Ethiopian från U (economy) till C (business) vid gaten, undrar om man kommer att tjäna 200% till Eurobonus (C) eller om det bara kommer att vara ursprungliga 100% (U)? Linjen var mellan Addis - Paris.

Utgår från att det blir 100%, men skulle inte heller tacka nej om det blev 200% =)

Hur är generellt regeln vid en uppgradering vid gaten för poängintjäning?

Frågan är om du fick ny bokningsklass, eller bara ny kabinklass?
Troligen är det, det sistnämnda dvs. sittplats i business, men fortfarande en biljett bokad i ekonomi. Då får du poäng enligt U. Om de däremot, mot förmodan, ställde ut en ny biljett åt dig i bokningsklass C, borde du få poäng enligt det.

Frågan är om du fick ny bokningsklass, eller bara ny kabinklass?
Troligen är det, det sistnämnda dvs. sittplats i business, men fortfarande en biljett bokad i ekonomi. Då får du poäng enligt U. Om de däremot, mot förmodan, ställde ut en ny biljett åt dig i bokningsklass C, borde du få poäng enligt det.

Eftersom jag skulle egentligen ha flugit Addis-Stockholm, men pga förseningar som orsakades av Ethipoian flögs jag ist till Paris. De tog min gamla biljett och jag fick en ny biljett med "C" på. Vilket jag lite tolar som en ny resa, ny bokningsklass? Vet inte om E-tkt nret är samma, skulle inte tro det. Någon annan som kan bidra med hjälp? Någon fler måste ju ha varit med om samma?

Med 99% sannolikhet fick du inte en ny biljett. För det första hade du troligen inte en "biljett" i handen utan ett boardingkort. Det är en väsentlig skillnad här. OM du mot förmodan hade en pappersbiljett (vilket är väldigt ovanligt) så hade de visserligen tagit den vid gate, men du hade även haft ett boardingkort som de skulle ha tagit i ditt fall. Så som du beskriver det så låter det som att du bara hade ett dokument och det är isåfall ett boardingkort.

För det andra så är det troligen kabinklassen, inte bokningsklassen, som stod på boardingkortet.

Tänkte kolla lite på en flight på "where to credit sidan" men då måste man ange en booking class men bokningen säger bara Fare Basis: ULES1YSE/WEB. Vad kan de betyda?

Toppen