Senaste nytt

Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

Hej! Har fått en prel. bokning lufthansa GOT MIA i Z t.or men återresan är code share United pga mycket lägre pris även om det bryter mot ett av Agehalls bud. Ges Eurobonuspoäng enl Lufthansa( 150%) , United (100%) eller
kan de frysa inne. Är det säkrare med Lufthansa premium economy(E) och försök till poäng uppgradering?
Är lufthansa premium economy ung. som SAS plus på long haul?

Hur ser resan ut? GOT-FRA-MIA-FRA-GOT?

Vilket flygbolag flyger vilken sträcka, och vilken klass är du bokad i på varje sträcka?

Eftersom det är codeshare så är det omöjligt att veta vilken bokningsklass du får. Därför kan man inte säga hur många poäng du får. Det är ett av valen du indirekt gjorde när du bokade codeshare.

Lufthansa via Frankfurt båda vägarna men hemresan uttagen som codeshare United. Z-Z-Z-Z

Om du har möjlighet att boka Z så skulle jag hellre ta det (och inte veta hur många poäng man får, eller inte ens få några) än att behöva åka Lufthansa premium economy.

På utresan är det enkelt: 1250 + 4832*1,5 = 8498 poäng
På hemresan är det ????

Håller med @fcx; Jag skulle absolut ta business före premium economy. Risken är ganska låg att du inte skulle få några poäng för hemresan, men som nämnts ovan så kan du inte med säkerhet VETA att du får poäng eller hur många på grund av den obefintliga logiken i mappningarna vid codeshare.

Jag har för mig att jag hittat svaret på denna fråga tidigare, men jag hittar ej tråden för tillfället.
Frågan lyder. Kan man dela upp poängintjäning om man har en bokning fast med olika carrier?
GOT-FRA-ORD.
Första benet är med LH, andra med UA.
Jag tänkte om det gick att kreditera första benet till Eurobonus och andra till M&S?
Bokningsklass P.

Jag har för mig att jag hittat svaret på denna fråga tidigare, men jag hittar ej tråden för tillfället.
Frågan lyder. Kan man dela upp poängintjäning om man har en bokning fast med olika carrier?
GOT-FRA-ORD.
Första benet är med LH, andra med UA.
Jag tänkte om det gick att kreditera första benet till Eurobonus och andra till M&S?
Bokningsklass P.
För att garantera att det inte blir fel skulle jag inte lägga in något kort i bokningen utan efterregistrera varje flyg till det kortet du vill ha poängen till.

Toppen