Senaste nytt

Hur långt innan kan man checka in på flygplatsen?

Transit är med redan incheckat bagage är en annan sak. Det är ny check in som blir problem.
Vid interlinetransit verkar det bli problem. PG checkar glatt in mig o väska på USM f v b med både TG, AY m fl från BKK.
Men när jag försökte ta sista kvällsflyget med en transit i BKK på bara 10 timmar blev det kalla handen direkt.

Det går sällan att checka in väskan dagen innan på outstations oavsett flygbolag.
Kanske SAS på London LHR fungerar det då de har många flygningar dagligen.

Det går sällan att checka in väskan dagen innan på outstations oavsett flygbolag.
Kanske SAS på London LHR fungerar det då de har många flygningar dagligen.

Det går inte att checka in väskan på LHR kvällen innan, även om man skall med 6.40-kärran till CPH. Man måste vackert vänta tills samma dag. Har undersökt det noggrannt. Tror dock att man kan checka in väskan till kvällsflyg redan på morgonen.

Det beror mycket på vilken flygplats/bolag, men jag har aldrig upplevt att an kan checka in den dagen innan. Däremot går det på vissa flygplatser (vanligen hubbar eller där check-in desks är konstant öppna för ditt bolag) att checka in t.ex. kl 08.00 för flight 21.00. Jag har gjort detta någon gång då jag fått konstiga connections (ibland med olika bokningar/bolag). Checkade idag in 6h innan avgång på HEL.

Det går bra på Arlanda att checka in på kvällen för en morgonflight. tror det är 22 timmar som är gränsen på Arlanda.

Flyger med SK tidigt imorgonbitti 0550 och sover på radisson skycity inatt. Om jag tolkar era svar korrekt så kan jag alltså checka in väskorna redan ikväll?

Det blev ingen incheckning kvällen före.. Väskorna ligger fint här på hotellrumsgolvet. Så det blir till att gå heela vägen ner till SAS incheckningen om några timmar.

Toppen