Senaste nytt

Hur länge är min Eurobonus-status giltig?

Någon som har erfarenhet av följande: Grace-period för silverstatus giltig t.o.m. 31/10. Flyg på morgonen den 1/11. Om man checkar in on-line på kvällen 31/10, kan man då lägga till incheckad väska utan extra kostnad eftersom man då fortfarande är silver-medlem eller kolllas det mot statusen när man lämnar in väskan dagen efter? (Gäller för sonen som ska flyga från LHR)
Från SAS själva:

Downgrading to a lower Tier level

• If the member is downgraded to a lower tier level after the reservation is made but before the outbound travel. The baggage allowance for the tier level applicable on the day of departure applies.
  • If the member is downgraded after outbound is travelled but before inbound travel the baggage allowance the tier level applicable on the day for outbound travel applies.

Palmen skrev:
Kan inte någon skänka ett silver bara?
Ni får nog testa vad som sker då det är en kantboll, rent krasst borde reglerna hälla för när resan sker och inte checkin, men hur de programmerat detta är svårt att veta.
Tack för input Palmen – jag tänker nog på samma sätt som du här. Hade jag varit med honom vid incheckning så hade jag testat och sett hur det gick (inte minst för att jag är nyfiken! ). Dock reser han själv från LHR så jag kanske tar det säkra före det osäkra och sätter klockan tidigt på morgonen 1:a oktober och ger honom ett nytt silver-medlemskap istället, för jag antar att man inte kan göra det innan det gamla har gått ut...

Airac skrev:
Downgrading to a lower Tier level

• If the member is downgraded to a lower tier level after the reservation is made but before the outbound travel. The baggage allowance for the tier level applicable on the day of departure applies.
  • If the member is downgraded after outbound is travelled but before inbound travel the baggage allowance the tier level applicable on the day for outbound travel applies.
Fast det här låter ju dock lovande - tack för det Airac! Det är nämligen en T/R-resa som startar från ARN medan EBS fortfarande är giltigt.

Dock reser han själv från LHR så jag kanske tar det säkra före det osäkra och sätter klockan tidigt på morgonen 1:a oktober och ger honom ett nytt silver-medlemskap istället, för jag antar att man inte kan göra det innan det gamla har gått ut...
Det ska gå att ge under innevarande period och få förlängt (står nog även i deras FAQ), men kanske bara blir 1 år då

Det ska gå att ge under innevarande period och få förlängt (står nog även i deras FAQ), men kanske bara blir 1 år då
Stämmer det blir ett år extra under innevarande period, osäker om det även gäller under grace. Efter grace blir det då innevarande + nästa + grace för mottagaren.

I och med att Level Points från Amex alltid kommer den sista dagen varje månad, betyder det att jag få tillgodoräkna mig nivåpoängen som kommer den 28 februari till innevarande år när min kvalificeringsperiod är fram till 28 februari?

Toppen