Double Trouble
Medlem
Om man bokar via LH och får får codeshare med SK mellan ARN och FRA får man då poäng enligt SAS eller LH på den rutten? Dvs på får man 1500 EB-poäng för den resan eller får man miles konverterade till EB-poäng?
Det vet man aldrig med codeshare, men jag brukar få poäng som om det vore en vanlig SAS flight. Bokar man E-klass på LH så brukar det bli Y på SAS (Plus) och poäng som vanlig Plus Saver eller vad nu Y heter hos SAS.Om man bokar via LH och får får codeshare med SK mellan ARN och FRA får man då poäng enligt SAS eller LH på den rutten? Dvs på får man 1500 EB-poäng för den resan eller får man miles konverterade till EB-poäng?
Det vet man aldrig med codeshare, men jag brukar få poäng som om det vore en vanlig SAS flight. Bokar man E-klass på LH så brukar det bli Y på SAS (Plus) och poäng som vanlig Plus Saver eller vad nu Y heter hos SAS.
Jag ringde till LH idag och frågade om ett pris för 24 - 28 Maj i Premium Eco E-klass över atlanten och Y-klass mellan ARN och FRA/MUN.
8957 kr skulle dom ha då, men han menade på att det skulle bli billigare om jag bokade på hemsidan för dom tar ut en bokningsavgift över telefon. Jag förklarade att det inte gick att göra denna bokningen på hemsida och då gav han mig ett nummer till bokningssupport för hemsidan och dom kanske kunde hjälpa mig!
Hjälpte dom dig med att göra bokningen via telefon, eller med att visa något väl undangömt sätt att faktiskt göra bokningen online?
Kunde webbtjänsten göra något? Tvivlar på det va? Hur mycket skulle telefontjänsten ha i avgift? Jag är nämligen i samma sits just nu när jag bara får fram N-klassHar inte ringt det nya numret ännu, kommer inte hinna det idag. Kommer testa i morgon på morgonen eller på kvällen (dom stängde kl 18). Kommer med en uppdatering när jag gjort det!
Kunde webbtjänsten göra något? Tvivlar på det va? Hur mycket skulle telefontjänsten ha i avgift? Jag är nämligen i samma sits just nu när jag bara får fram N-klass
Expertflyer.com en sida där man kan se massa info om flyg och annat som rör flygningen och flygplatsen. Man kan tex läsa på om vilka regler som gäller för olika biljetter, se tillgänglighet i varje bokningsklass eller hur lång tid som är minimum för ett byte. Det är en betaltjänst men kan användas gratis i 7 dagar.Vad är exper flyer?
Kunde webbtjänsten göra något? Tvivlar på det va? Hur mycket skulle telefontjänsten ha i avgift? Jag är nämligen i samma sits just nu när jag bara får fram N-klass
Halvt OT: jag har en bokning nästa vecka med multi-stop med Lufthansa som ticketing carrier. Lufthansa.com har inte Washington National (DCA) med som alternativ. Därmed bad jag om att avgiften på 500kr skulle bort. Det var inget problem. Så om du kan hävda att det inte går att boka på Lufthansa.com borde du bli av med avgiften.