Senaste nytt

Hur kan det skilja så mycket i pris mellan ITA Matrix och Lufthansa?

Ringer du så kan de kanske boka dig i E även om det finns N kvar. Det är ju inte helt vanligt för dem att någon vill ha en dyrare biljett för att få lite mer poäng.

Tack för tipset, ska testa detta. Visste inte att det fanns sådana möjligheter. Det känns väldigt 1900-tal att ringa och köpa en biljett dock :D

Gick det att ordna per telefon?

Hade inte tid att ta tag i det under helgen för jag ville först förstå vad skillnaden är mellan de 2 olika fare basis codes som finns för E-klass på mina flygdatum. Annars vet jag inte vilken jag ska be om att få :)

ELNCEU4W
ELRCEU5W

ycnbvDz.png

Hoppas att jag lyckas förstå detta samt ringa i kväll!

Hade inte tid att ta tag i det under helgen för jag ville först förstå vad skillnaden är mellan de 2 olika fare basis codes som finns för E-klass på mina flygdatum. Annars vet jag inte vilken jag ska be om att få :)

ELNCEU4W
ELRCEU5W

ycnbvDz.png

Hoppas att jag lyckas förstå detta samt ringa i kväll!
4W har krav på att du stannar borta natten mot söndag (SU), boka senast 3 dygn före avresa
5W kräver minimum 2 nätter stay, boka senast 14 dagar före avresa.

4W har krav på att du stannar borta natten mot söndag (SU), boka senast 3 dygn före avresa
5W kräver minimum 2 nätter stay, boka senast 14 dagar före avresa.

Tack för det snabba svaret!

5250 kr känns orimligt billigt för premium eco och 150% miles. Vad kan jag förvänta mig för pris när jag ringer?

Och den billigaste E-klass biljetten som inte kräver någon frånvaro (men ändå 14 dagars förköp) kostar SEK21479 + skatter! Snacka om prisskillnader...

Jag ringde till LH idag och frågade om ett pris för 24 - 28 Maj i Premium Eco E-klass över atlanten och Y-klass mellan ARN och FRA/MUN.

8957 kr skulle dom ha då, men han menade på att det skulle bli billigare om jag bokade på hemsidan för dom tar ut en bokningsavgift över telefon. Jag förklarade att det inte gick att göra denna bokningen på hemsida och då gav han mig ett nummer till bokningssupport för hemsidan och dom kanske kunde hjälpa mig!

Toppen