Senaste nytt

Hur hittade ni BusinessClass.se/dk/no?

21:e januari 2013 var det snökaos i stora delar av Europa. Jag skulle åka till Linz i Österrike via Frankfurt men det gick inte alls. Efter byte i Köpenhamn kom jag till Wien där jag hoppades komma med ett tidigare flyg till Linz. Vid gaten satt en till och hoppades på samma sak men ingen av oss fick plats.

Då släpade den andre med mig till Senator-loungen. Där undrade han vad jag var för konstig typ som inte hade guldkort. Jag svarade att jag inte reste tillräckligt mycket men då bokstaverade han bara AEGEAN. Jag fattade ingenting och googlade fram businessclass.se ...

Dock blev det aldrig något Aegan-kort för min del utan jag satsade på Eurobonus istället. Den dagen hade jag 900 poäng på mitt konto. Sedan dess har det ramlat in mer än en halv miljon poäng till.

När jag blev EBG för första gången för ung. två år sedan började jag googla lite på lounger för att få en uppfattning om vilka som var värda att besöka och inte. En av toppträffarna var businessclass.se. Jag brukade surfa in emellanåt för att läsa lite, men det var inte förrän hösten 2015 som jag tog steget fullt ut att bli medlem.

Sällar mig till skaran som hittade via DI-artikeln. Och tänk vad mycket som hänt sedan dess... :)

Mest glad är jag nog över alla vänner man fått härifrån i "verkliga livet". Trots drygt 2års paus (av olika anledningar), påminns jag om detta om och om igen dagligen via andra kanaler. Och det är anledning nog att komma tillbaka: The more, the merrier.

Jag hittade till BC.se, som många andra, via artikeln i DI men blev inte medlem förrän
i juli 2011. Tyckte nog själv att jag var rätt medveten resenär då jag varit medlem i SAS
Eurobonus nästan sedan start (1992) men ack så mycket det finns att lära..! Mitt jobb-
resande har minskat betydligt senare år och brukar hamna på 4-5 resor per år med
merparten i Economy. Har med råge kompenserat detta med ökat privat resande, med
god hjälp och deals från BC.se. Stort tack till bl.a. @Dr. Miles och @agehall !
En dag utan besök på BC.se finns nog inte.

Jag har varit inne på sidan lite till och från i cirka tre år, men registrerad mig inte förrän i augusti 2014. Jag tror att jag hittade hit första gången när jag googlade något om Eurobonus award-resor eller så kan det ha varit en googling på bästa platserna på en SAS-flygning till Tokyo i Go. Många timmar har spenderats på sidan sedan dess.... Tack för all information och alla tips! :)

Jag blev medlem mot slutet av 2012 och de här åren har totalt ändrat mitt sätt att se på resande. Har fått så otroligt mycket bra tips härifrån och ser forumet som en så gott som daglig kompis.
Jag vann en resa i business (min första) med BA till Miami 2012 och när jag samma år för första gången blev EBS utan att ens ha koll på att det skulle ske så tänkte jag att jag skulle ta reda på hur jag enklast kunde nå guld samt kanske få flyga business på longhaul igen utan att behöva betala fullpris. Så jag fick tips om sajten via en annan medlem som också nördat ner sig i poängintjäning och annat.
Sen jag gick med här har jag fått flyga SAS C ett stort antal ggr på long haul (via poänguppgraderingar och Optiontown ffa). Det är nu vanligare att jag flyger business eller Plus med SAS på longhaul än economy. Jag har dessutom testat TK C till BKK för 12k, EK F/C mellan BKK och HKG för ynka 6k och UA C till HNL för 12k. Har även varit EBG tre år i rad. Det hade aldrig hänt utan BC.

Mina föräldrar reste en del i tjänsten under min uppväxt. Det var ofta resor i Business för dem och då jag väl fick följa med så började intresset. Runt 2006 började jag intressera mig mer för flyg och halkade snabbt in på Flyertalk, Airliners och även en svensk sida, G-kraft. Skapade ett konto på Flyertalk, men inläggen blev aldrig många. På våren 2011 hade jag en mycket intensiv period på universitetet. Såg då på Facebook något om en svensk sida om resor. Tänkte att det där ska jag inte gå in på nu eftersom jag vet att jag kommer fastna där. I juni 2011 började sommarlovet och jag fick tid för Businessclass.se. Sedan var jag fast. Mitt första inlägg handlade om United Economy Plus som jag hade testat några år tidigare. Inläggen blev fler och det blev även lite reserapporter. Under åren har jag haft förmånen att träffa många nya bekantskaper via forumet, fått nya skinande kort, gjort många roliga resor, lärt mig otroligt mycket och såklart fått en himla massa poäng! Utan BC hade jag nog aldrig fått medvetet resande som mitt största intresse. Nu känner jag nästan en stress över att inte ha läst alla inlägg på sidan. BC har för mig blivit som en drog man aldrig kan få nog av. Är så glad att jag hittat likasinnade och ser fram emot många nya upplevelser i framtiden!

Toppen