Senaste nytt

Hur hittade ni BusinessClass.se/dk/no?

Jeg mødte tilfældigt en svensker i Servisair loungen i CPH (nu Aspire) for ca. 5 år siden. Vi kom i snak (danskere er jo vældigt sociale...) om alt vedr. rejser, lounger, etc. Han var på vej fra Sverige til Budapest med Malev på business class....Han (har desværre glemt hans navn) opfordrede mig kraftigt til at checke op på BC.se's hjemmeside, da han kunne se min store passion (og viden :oops:) for flyrejser. Herefter så jeg mig aldrig tilbage :)
Jeg har ikke mødt en eneste af jer fysisk men har haft masser af personlig kommunikation med flere af jer. Har endda haft BC'ere boende i mit hjem her i Hue mens jeg (desværre) selv var ude at rejse. Selv om vi har en loungemeetings-tråd er det ikke lykkedes mig bevidst at træffe nogen. Jeg har siddet og ventet i BC.se hjørnerne i SAS loungerne i ARN og især CPH, men nej. I er mine usynlige venner.
Vi bör ordna en inofficiell BC träff i Vietnam någon gång. :)
Hoppas att det dyker upp en lämplig mistake fare så att det blir enklare (billigare) att ta sig till Vietnam.

Tak for interesse. Ja, det er min drøm. Også selv om det skulle blive i Hanoi eller HCMC ville jeg komme. Men Hue city ville være en oplevelse for de fleste af jer, og man kan bo på elegante eller historiske 3-5 stjernede hoteller langs parfume River for ca 50-60 USD. Maden er krydret her. Masser af munke og templer. Masser af floder, strande, og med SE-Asiens største brakvandsområder indenfor kystklitterne. Ekstremt ornamenterede, dyre og millionvis af store gravsteder i hundredevis af kilometer langs strandene. Et sted fra før verden gik af lave. Desværre er timing vanskelig da jeg arbejder som jägmester (selvstændig konsulent) og aldrig aner hvornår jeg 100% kan være "hjemme". Vil gerne se jer, flere har indikeret interesse.

Läst Luckys blogg ett bra tag men var irriterad på all spons och avsaknad av SAS reviews. Googlade "SAS business recension" och sedan hamnade man här. Efter några månader av skuggläsande blev det och regga sig och livet är inte sig likt sen dess.

- Har blivit så galen att jag lägger en månadsinkomst på uppgradering till Business.
- Kommit halvvägs i min quest for first first.
- Nästa år blir det Hong Kong, Tokyo, Shanghai, Miami och något till i GO(ungdomsbiljett). EBG hägrar..

Är i grov minoritet här som studerande och levande på existensminimum, men ser det som ytterligare en utmaning. När kroppen inte längre orkar med hoppas jag aldrig behöva flyga något annat ön C/F ;)

Pre-BC:
Jag har varit Eurobonusmedlem sedan 2001 och var tillräckligt medveten för att försöka hålla mig till Star Alliance om möjligt när jag bokade flyg, men inte mer än så. Status var långt borta och lyckades aldrig komma längre än att uppnå EBS ett par gånger. Jag kände till FT och det hände (med väldigt låg frekvens) att jag läste lite där.

Det som fick mig att hitta hit var som för många andra en google-sökning för att hitta svar på en fråga som jag inte kommer ihåg nu. Via den kom jag till FT, och på något sätt kom jag där in i Mileage Run-forumet. Hade aldrig hört talas om MR-konceptet innan och läste där en tråd om en person som behövde åka från Lissabon till New York, men istället för att bara boka LIS-NYC-LIS så lyckades han boka LIS-NYC-IAH-GIG-IAH-NYC-LIS till samma pris (tror till och med att det blev något billigare än det mer direkta alternativet) och kunde ta en stopover i New York för att utföra sitt ursprungliga ärende. På detta sätt fick han givetvis ett gäng extra poäng och kunde dessutom ta ett snabbt besök i Rio.
Efter detta började jag läsa på lite mer om MR och sen gick väl tankeprocessen ungefär så här:
* Det här är ju totalt vansinnigt, vilka knäppa personer gör nåt sånt här?
* Hmmm.... Ganska intressant ändå. Kan man läsa mer om det här nånstans?
* Googla -> ah, en svensk sida.
* Ojdå, jag bokade visst två resor till Madrid i SAS Plus två dagar på rad och tillbringar inte mer än 30 minuter i Madrid någon av dagarna.

Resten är historia...

Kollega som trodde att detta forum var för sådan som mig. Tror inte att han är medlem själv ännu utan enbart inne och läser.

Jättetrevlig tråd. Bra initiativ @Dr. Miles. Själv gick jag med den 20 juni 2011, efter ett tips från en kollega som hade läst DI och som förmodade att jag kände till BC.se, vilket jag inte gjorde. Redan då var jag (ö)känd bland vissa kollegor som ett "frequent flyer freak", men hade förvånansvärt nog inte snubblat över Flyer Talk. Däremot hade jag tidigare under två års tid prenumerant på ett Amerikanskt nyhetsbrev under två år. Först året var i princip gratis, men sedan började dom ta hutlöst betalt. Men där lärde jag mig köpa AA-miles och Starpoints på rea. Detta underlättade för mig att hålla liv i mina AAdvantage-miles som jag hade börjat samla 1996, för att en gång i livet kunna flyga first, med American:eek: Men jag kom på bättre tankar, så det blev en Cathay F 20012:D Så från någon gång 1996-97, så flög jag inte eller bodde på hotell utan att se till att få poäng. När jag började flyga lite mera frekvent runt 2008 gick jag snabbt med BAEC, influerad av det amerikanska nyhetsbrevet, eftersom BA hade sin WT+ och påstods ha en bra F, nu vet jag bättre. Jag marscherade snabbt till silver. 2011 i juni blev jag guld i förtid och det lade nog grunden till den legendariska uppgraderingen i slutet av juni -11, från WT till F med BA LHR-BKK. Det var i denna vevan som jag gick med i BC.se och tycke mina bekanta att jag var galen innan när det gällde att samla miles,så förflyttades väl galenskaperna till en annan galax. Så dryga året efter jag gick med gjorde jag mitt första Jakarta-run för att förnya guldet på BA.

Så under de här åren har jag lärt mig otroligt mycket. Jag har nog skrivit det förut, att ta vare BC.se har jag gått från att drömma om att flyga F en gång i livet, med American, till att tycka att reseåret är misslyckat om jag inte får in minst två long-haulben i F under sommaren. Jag är inte lika aktiv med skrivandet som under de första åren då jag snittade på 3-4 inlägg per dag, men jag är inne och läser minst en gång om dagen. Men jag lovar att lämna en reserapport om Air India i F i sommar:) Sedan har det också varit jättekul och få träffa några av medlemmarna live, det är som sagt var trevliga galningar.

Toppen