Storsteffe
Medlem
Flygbolagen ger inte dessa poäng till företagen, de ger dem till den person som sitter i flygstolen.
Så är det men som jag har sagt förut så anser jag det vara fel, rimligtvis ska den som betalar förfoga över poängen.
Flygbolagen ger inte dessa poäng till företagen, de ger dem till den person som sitter i flygstolen.
Vi kan vara överens om att vi inte är överens, jag anser helt enkelt att man måste beskatta förmånen när den mottas inte när den används av de anledningar du själv nämner, naturligtvis kan man ifrågasätta värdet på poängen precis som man gör med många andra förmåner men schablonbeskattning är skatteverket "superduktiga" på. Att de ska beskattas när de används funkar helt enkelt inte. Lagar är enkla att ändra om det bara sitter i den biten men det är som sagt en ickefråga då det är omöjligt att kontrollera för både arbetsgivare och staten.
Så är det men som jag har sagt förut så anser jag det vara fel, rimligtvis ska den som betalar förfoga över poängen.
OK. Men vad händer om SAS "gör om" så att poäng inte längre går att köpa. Är värdet noll då?Nu tycker jag att ni krånglar till det, värdet är vad poängen kostar att köpa.
Nu är ni där igen.
Är det en förmån? Ja eller nej.