Senaste nytt

Hur gör jag bäst av med 190.000 EuroBonuspoäng?

Även jag håller med om att maten på TK är bra, har iofs inte så många segment med TK, 8 tror jag över ca 3-4 år. Säkerhetstänket (generellt) låg klart på en annan nivå, tror att det var några som ställde sig upp i kabinen direkt efter landning sist jag flög med de! Ojoj tänkte jag som "medveten" svensk. ;)

Å andra sidan så knäpper folk upp bälten direkt efter att man har tagit mark då man flyger med Austrian österut... Så jag tror inte att säkerheten är en flygbolagsfråga utan snarare en kultur och utbildningsfråga.

Ok, jag ber om ursäkt för denna totala off topic: men var i Stockholm hittar man bra turkisk mat? En schysst iskender kebab t.ex.?

Ja Turkish kan bjuda på allt mellan himmel och helvete. Den enda turkiska restaurang jag känner till i Stockholm är Halv Grek plus Turk på Ljungfrugatan, har dock inte varit där på flera år, men det var bra då vill jag minnas.

Vänner! Försöker dra mig tillbaka till ämnet. Hur bränner man 190.000 EB-poäng (med en 2-4-1-voucher på SAS för mig och Mrs. B). Ovanpå det, hur trycker vi in två knattar i businessclass utan att köpa extra biljetter? Barnrabatten är 50% på poängresor med SAS (right?), så till Asien behöver vi 190.000 poäng till om jag tolkar *A-chart rätt. Min fråga är om denna konstruktion överhuvudtaget är möjlig? Finns det ens 4 awards i SAS Businessclass? Någon med erfarenheter av liknande upplägg?

Notera att jag aldrig sagt att man inte ska prova Turkish eller att det är värdelöst. Bara motsäger mig att det ger en maximerad upplevelse från Sverige till New York.

Jag tror nog att vi har olika tolkningar av ordet "maximera". I min mening betraktar jag maximera som möjligheten att kunna njuta av en 7-rätters lunch/middag på en 11 timmars dagflygning och spendera resterande tid åt att kolla på film, njuta av utsikten eller bara ta det lugnt. Därav skälet till att jag tog upp Turkish som alternativ. Nattflygningar gör det svårare att maximera då man i princip sover bort hela flygningen.

och baserar enbart sin åsikt på det man har läst. Den juridiska, engelska termen för detta är "Hersay".

Ja, eller till och med ännu värre; baserar sin åsikt bara på vad man hört = hörsägen = godkänns inte i domstol.

Utgår annars generellt från att man faktiskt åkt med bolaget i fråga; om man sedan skriver produktrecension efter 1 eller 20 flighter, låter jag vara osagt - "tolkningsansvaret" hur produkten uppfattas och följdaktligen ska bedömas måste ju ändå ligga hos läsaren. Själv är jag barnsligt förtjust i att läsa hur F upplevs första gången - so "keep them coming..."

Att däremot flyga New York via Istanbul känns däremot svårmotiverat, speciellt om din flickvän inte råkar vara lika fanatisk som vi på det här forumet, ha ha.

Toppen