Senaste nytt

Hur går det för linjen Arlanda -Los Angeles?

Den lilla räddningen är väl att med alla flighterna på den tidsrymden så borde det åtminstone alltid vara schemalagt med full bemanning i tull & immigrations...

Ha ha,
den var bra.

Nog är det fullt med personal alltid men de sitter inte i båsen. CBP sköter också tullen så det är möjligt att de som bara står och ser lediga ut vid passkontrollen gör någon tulluppgift eller har rast men det är störande att de sköter sånt i folks åsyn.

Som ni nog sett från diskussionerna om vilka flyg som landar runt SAS-flyget kan man ha tur eller...mindre tur. Det är bara att gilla läget tyvärr.

JL60 och JL62 var det som de ropade efter i kön i alla fall. Kanske inte var koreaner trots allt, får be om ursäkt för det antagandet.
Japanska flygbolag säljer billiga biljetter i Korea och koreanska flygbolag säljer billiga biljetter i Japan så det är fullt möjligt att det finns några koreaner på flighterna från Tokyo.
När det är klart så slipper vi åtminstone asiater som inte pratar engelska före oss i kön.
Jag har hört att amerikansk immigration är ganska hårda mot unga ensamresande tjejer från Asien.

Kanske off topic från den här tråden men jag har hört att immigrationsprocessen är snabbare på flygplatser som har få utrikes linjer. (t ex Las Vegas, Charlotte, Phoenix osv)
Verkar stämma enligt min väldigt begränsade studie :) Både jag och min kollega skulle till LAS, jag flög ARN-LAX-LAS medan han flög CPH-LAS.
Nu var immigration i LAX rätt smärtfri (kö till APC samt kö för att få stämpeln) men det tog ändå 25 min. Kollegan sa att det inte var någon kö alls på LAS.
När jag flög till JFK i slutet av mars så fick vi köa i en timme...

Verkar stämma enligt min väldigt begränsade studie :) Både jag och min kollega skulle till LAS, jag flög ARN-LAX-LAS medan han flög CPH-LAS.
Nu var immigration i LAX rätt smärtfri (kö till APC samt kö för att få stämpeln) men det tog ändå 25 min. Kollegan sa att det inte var någon kö alls på LAS.
När jag flög till JFK i slutet av mars så fick vi köa i en timme...
Vilken flight tog din kollega CPH-LAS?

Jag hoppas linjen fortsätter att gå bra, det är kanon med en linje som ger direktåtkomst till den Amerikanska västkusten. Jag noterade som boende i norrland att jag inte kan åka hemifrån med SAS till Miami eftersom jag inte hinner till Köpenhamn eller Oslo i tid i nuvarande tidtabell.

Jag skall boka en in tripp i augusti och tittade hur mina barn sitter i C på SAS hemsida. Där är den redan mer än halvfullt upptagen i C kabin att välja säte.

Toppen