Senaste nytt

Hur funkar nedgradering EBG/EBD?

Du har det innevarande period, nästa period + 3 månader grace. dvs som jag ser det EBD tom november 2023
Så vill jag ju också tolka det.
På min EB-sida står det dock;
KVALIFICERINGSPERIOD
2021-09-01 – 2022-08-31

MEDLEMSNIVÅNS UTGÅNGSDATUM
2022-12-31

Vad gäller egentligen? Jag menar om jag skulle uppnå EBD 2022-08-30, skulle jag då ha den statusen i 1 dag + 3 månader?

Vad gäller egentligen? Jag menar om jag skulle uppnå EBD 2022-08-30, skulle jag då ha den statusen i 1 dag + 3 månader?
@FF#1 har ju precis svarat på det: formeln resten av innevarande period + nästa period (som är 12 mån) + 3 månaders grace gäller oavsett när under innevarande period du kvalificerar. Således 15 mån + 1 dag om du bara har en dag kvar på innevarande period.

@FF#1 har ju precis svarat på det: formeln resten av innevarande period + nästa period (som är 12 mån) + 3 månaders grace gäller oavsett när under innevarande period du kvalificerar. Således 15 mån + 1 dag om du bara har en dag kvar på innevarande period.

Ok, tack. Men min EB-sida verkar alltså inte hålla med då.
Kan man hänvisa till era svar när de vill nedgradera min status ett år tidigare? ;)

Kan man hänvisa till era svar när de vill nedgradera min status ett år tidigare? ;)
De kommer inte att göra det. Har alltid stått likadant på min och så vitt jag vet allas sida, men trots det har jag aldrig blivit nedgraderat "för tidigt". Om du uppnått status denna period kommer statusen att vara kvar när du går in i nästa kvalificerinsperiod och datumet för statusens utgångstid kommer då att förlängas ett år.

Du har drygt åtta månader på dig att hålla utkik efter de dussintals urspårade trådar och tusentals indignerade inlägg som kommer att skrivas på BC om SAS börjar korta av statusens giltighet med ett år jämfört med nu gällande regler. :D T.ex. kan du hålla utkik efter inlägg från mig strax efter 31 mars.

Eurobonus sidan visar alltid bara nuvarande år, inte kommande år.
Stort tack för tydligt svar!

Du har drygt åtta månader på dig att hålla utkik efter de dussintals urspårade trådar och tusentals indignerade inlägg som kommer att skrivas på BC om SAS börjar korta av statusens giltighet med ett år jämfört med nu gällande regler. :D T.ex. kan du hålla utkik efter inlägg från mig strax efter 31 mars.
Letar reda på det. Tack

Toppen