Senaste nytt

Hur funkar nedgradering EBG/EBD?

plover

Medlem
Hej, liten nybörjarfråga men jag har EBG iidag, och kommer kvala nästa period. Men omm jag tar ett par exta hopp når jag EBD. Min fråga är om jag inte kvalar alls, när blir jag av med EBG ? går det direkt eller. sker det. stegvis under två år?

Osäker på om jag förstår frågan...

Om du uppnår ebd så har du det hela ditt medlemsår plus 3mån grace. Samma gäller för EBG, om du återkvalar får du det nästa intjäningsperiod plus tre mån grace innan du faller ner en nivå.

Tack, dåligt formulerat av mig, men jag provar såhär; om jag når EBD och inte flyger alls, blir jag då EBG i nedgradering eller i ingenting alls ?

Det är vad jag hade hoppats på, men någon som vet ? I så fall toppar jag upp till EBD med nya 4x erbjudsndet innan januari utgång.

Det är vad jag hade hoppats på, men någon som vet ? I så fall toppar jag upp till EBD med nya 4x erbjudsndet innan januari utgång.
Har gett bort guldkort till sambon i förr, hon åkte lite (tydligen mindre än silvergränsen) men fick ändå silver efter guldmedlemskapet upphörde. Tror det är samma fall för de som kvalificerat själv. Men observera att "soft landing" räknas inte in i 10 år kravet för lifetime guld (dvs 10 års perioden bröts ändå om du fick soft landing från diamant till guld och inte heller fick 45k poäng under kvalificeringsperioden som orsakat soft landing).

Hänger på här.
Jag har intjäning 1/9-31/8.
Fick EBD 1/12 2021
Har jag då EBD fram till 31/8 2022 (plus 3 månaders grace) eller gäller uppnådd status året efter att den är intjänad?
Alltså att jag skulle behålla EBD 1/9 2022 - 31/8 2023?

Hänger på här.
Jag har intjäning 1/9-31/8.
Fick EBD 1/12 2021
Har jag då EBD fram till 31/8 2022 (plus 3 månaders grace) eller gäller uppnådd status året efter att den är intjänad?
Alltså att jag skulle behålla EBD 1/9 2022 - 31/8 2023?

Du har det innevarande period, nästa period + 3 månader grace. dvs som jag ser det EBD tom november 2023

Toppen