Senaste nytt

Hur EN oprofessionell Swiss-anställd kan lyckas sänka humöret i halva kabinen

Vad baserar du detta på? Till min vetskap har inte Swiss någon bas i YUL, men anställning i Basel, Genève eller Zurich. Man bör vara lite varsam med att koppla kulturell eller etnisk bakgrund till detta uppenbara, enstaka fall av oacceptabelt beteende. Jag är kanske inte känd som någon större frankofil, men har alltid fått korrekt service från Genèvebaserade Swisscrew (oftast fransktalande med franska som förstaspråk). Min senaste upplevelse med Air France var också mycket exemplarisk...
.

Tjaa nu syftade jag inte på att relatera till någon dålig stereotyp om fransktalande som otrevliga eller arroganta vilket absolut inte är sant, dels då jag själv talar lite franska, samt att jag har föräldrar som har bott i Frankrike. Likaså kan jag av erfarenhet intyga att de Geneve baserade besättningsmedlemmarna på SWISS håller samma höga standard som övriga besättningar när det kommer till kundbemötande.

Jag syftade däremot lite skämtsamt på den berömda "Montreal charmen", som i detta fall tycks ha smittat av sig till besättningsmedlemmen i fråga.

Toppen