Senaste nytt

Hur EN oprofessionell Swiss-anställd kan lyckas sänka humöret i halva kabinen

Oerhört trist attityd. Hade ju varit mycket mer funktionellt om de förklarat att de misslyckats med matberedningen ( om det nu var orsaken). Alla kan ju fela och ni hade säkert haft enklare att köpa detta än det veritabla tramset ni nu blev utsatta för. Skriv och beskriv hur trist stäming det blev!

Absolut! Skriv in och förklara hela situationen.
Har alltid haft bra erfarenheter hos Swiss, men det där var riktigt illa!
Och purserns uttalande om vad United skulle ha att göra med att ni betalat för en C hos Swiss är ju fullständigt upp i det blå.
Man blir ju bara arg och ledsen när man hör sånt här...
Svårt att säga hur man själv skulle ha reagerat. Förmodligen hade jag först blivit helt förstummad i några minuter och sedan hade det börjat koka rejält och min sambo hade fått hjälpa till med att kyla ner det annalkande pyroklastiska flödet...

Antar att ni flög ex-Montreal? Den rutten tenderar ofta att vara överbokad, men sen kan man ju undra om pursern var Montreal-baserad med tanke på "charmen".

Jo jag ska nog skriva till Swiss för att uppmärksamma de på det inträffade. Det är ju inte direkt Uniteds sak att utreda Swiss problem. ;)

Den här händelsen har knappast gett mig någon ökad förståelse för vad det är som är så väldigt bra med just Swiss C-klass på LH. Men jag ser heller ingen som helst anledning till varför jag inte skulle flyga med Swiss igen. Det inträffade måste precis som Senator skriver ha varit en fullständig "Syntax Error".

Mina tidigare erfarenheter av Swiss LH är att de är mycket korrekta, levererar en klassisk C-service och har en OK C-stol. Vare sig mer eller mindre. Just därför blev jag så förvånad över agerandet.

Vi får se vad de svarar.

Min gissning är att du får en restaurangvoucher på 1500 SEK i värde :). Swiss är ytterst måna om sitt rykte, lite som boutique-airline och vill gärna att kunderna ska vara nöjda. Hoppas du tog ner namn på personalen.

Riktigt dåligt bemötande! Jag hade en dålig upplevelse med SWISS tidigare i år och skrevtill kundtjänst. Gör det de verkar ta seriöst på klagomål, och så får du chocklad ;).

Helt oacceptabelt!

För det första är det Swiss som satt sig själva i denna situtation genom att överboka sig själva. Och då får de räkna med att uppgradera passagerare. Det flygbolaget kunde ha gjort vilket de säkert aldrig gör. Är att re-seata de passagerare som blir uppgraderade till en business kabin till en egen del eller t ex. två sista raderna. Det hänger ju naturligtvis på hur många de måste uppgradera och all logistik kring det. T ex. så kan man då man reser i Icelandairs Eco Comfort få sistta i Saga Class stolar, men få samma service som Eco comfort ger.
Med det sagt.

Kabinchefens uppförhande är något som absolut ska flaggas upp. Helt oacceptabelt med hans uppförande som helt saknar substans i det han säger t ex. om att ni skulle vända sig till United för klagomål??!! Inte vänder jag mig till SAS om jag är missnöjd över en flygning med Lufthansa och jag tror inte heller att Swiss vill ta emot klagomål från en flygning med United.
Man vet inte vad som fick honom att reagera som han gjorde?! Det kan kanske ha varit så att hans fru har lämnat honom, han har blivit av med jobbet. Oavsett vilket, så ska det inte spegla hans uppförhande mot passagerarna- de som faktiskt betalar hans lön.
Men, han är människa som alla andra och denna typ utav uppförande är inte unikt. Det har hänt tidigare, och det kommer att hända igen.

Som sagt, skriv till Swiss, säkerligen har fler skrivit till dem. Återkom gärna med vad du fick för svar.

Glad Påsk!

Uppdatering och avslutning av ärendet:

Swiss återkom idag med anledning av mina synpunkter och visade inte bara att de har en snabb hantering av klagomål utan också att de tar våra uppgifter på största allvar. Vi är övertygade om att det inträffade var en isolerad händelse som Swiss absolut inte accepterar ombord på sina flygningar. De har kompenserat oss på ett seriöst sätt och vi kommer definitivt att flyga med Swiss igen.

Eftersom jag anser att Swiss har hanterat ärendet exemplariskt så vill jag inte hänga ut exakt hur mycket de valde att kompensera oss. Men jag kan säga att ersättningen var både kreativ och fullt tillräcklig för att visa oss att de verkligen tar vår kritik på allvar och vill rätta till det som går att rätta till i efterhand. För oss är det viktigaste att ha klargjort för Swiss att vi inte accepterar det sätt vi blev behandlade på. Samt att få en bekräftelse från Swiss att de faktiskt gör någonting för att förhindra att liknande situationer uppstår igen.

Men för att inte lämna er alla helt i blindo kan jag säga att kompensationen inte var helt olik den ersättning som Fedup trodde att vi skulle få.

Toppen