Senaste nytt

Hur "crappy" är Thai i Business på deras 777-300ER? [semi-live]

Trodde att Thais lounge ändå satte ribban hyfsat högt i allafall. Men sedan landade jag i SilverKris Lounge. Här snackar vi kvalitet. Maten var fantastiskt och likaså dryckesutbudet. De hade både asiatisk och western food och utbudet var väldigt stort. Den bemannade baren var fantastisk och jag hade tre bartenders som snackade med mig och serverade drinkar. Deras signaturdrinkar var helt fantastiskt goda. De hade den berömda ölnaskinen från Asahi med självklart kylda glas till. Färska kokosnötter. Stort utbud av dumplings och dim sum och som toppen på moset Ben & Jerry's glass. Baristakaffe kunde också fås mot beställning men jag nöjde mig med drinkar, Ginger Tea (spicy) och Thai Milk tea som jag älskar.

Har svårt att tro att något kan toppa detta. Men vi får väl se.

20230211_140407.jpg

20230211_140805.jpg

20230211_141135.jpg

20230211_142604.jpg

20230211_143353.jpg

Även om flygningen kanske kommer vara "crappy" (går in med låga förväntningar så kan jag vara bli positivt överraskad) så får man ändå en riktigt najs upplevelse innan flygningen om man beslutar sig för att hänga i Singapores lounge. Tänk dock på att den stänger 23.00.

Förresten vet någon hur det ser ut med Internetsituationen på själva flyget? Kanske blir att jag rapporterar efter landning i Köpenhamn beroende på tillgänglighet av wifi.

Även om flygningen kanske kommer vara "crappy" (går in med låga förväntningar så kan jag vara bli positivt överraskad) så får man ändå en riktigt najs upplevelse innan flygningen om man beslutar sig för att hänga i Singapores lounge. Tänk dock på att den stänger 23.00.

Förresten vet någon hur det ser ut med Internetsituationen på själva flyget? Kanske blir att jag rapporterar efter landning i Köpenhamn beroende på tillgänglighet av wifi.

Du kan köpa Internet ombord. Dyrt och säljs i MB, så stäng av ALLT i telefonen innan. Annars hinner du knappt öppna BC innan surfen är slut.

Så vi ser fram emot din rapport när du landar.

Du kan köpa Internet ombord. Dyrt och säljs i MB, så stäng av ALLT i telefonen innan. Annars hinner du knappt öppna BC innan surfen är slut.

Så vi ser fram emot din rapport när du landar.
Haha. Ja då blir det nog så att det får bli en sammanfattning efter landning, snål som jag är. Man är ju van vid generösa SAS när det kommer till wifi.

Så, nu är första omgången av lounge hoping klar. Får se vilka som tar sig vidare till omgång 2;).

Turkish hamnar i absoluta botten med hästlängder. Finns inget som sticker ut här. Till och med den berömda piden lös med sin frånvaro. Det ska kanske vara att de är de enda som har Pepsi Max i sådana fall.

Ingen pide. Ledsen mischadee
20230211_144228.jpg

Luftigt är det i allafall
20230211_143643.jpg

Evas lounge är väldigt speciell och den absolut häftigaste att besöka skulle jag säga. I matväg sticker den inte ut även om utbudet är bra och varierat. Jag menar färsk pomelo och Magnum glass på pinne är ju bara det värt att gå hit för. Självklart får man inte heller glömma att de har den grymt bra massagestolen här. Också värt att gå hit bara för den. Men som sagt så är det mest en upplevelse samt att det är den enda loungen med Airside views. Här kommer lite foton.

Spacigt värre
20230211_144733.jpg

Mums, pomelo och Thai milk tea.
20230211_150317.jpg

20230211_144853.jpg

Hårda tag gäller här
20230211_145008.jpg

Stå upp och kissa medan utsikten på plattan man inte får missa.
20230211_145111.jpg

Sedan har de ju också sådana där sköna japanska toaletter med uppvärmd ring. Det enda jobbiga är att själva sitsen inte är anpassad i storlek efter min feta europeiska röv. What can you do. It still could handle my poo:p
20230211_145902.jpg

Tror att det faktiskt enbart blir Singapore och Thais lounger i omgång 2 lite senare. Mest faktiskt för att de har bemannade barer och att maten sticker ut. Nu emellan ska jag traska runt på flygplatsen för att få ihop mina steg för dagen. Tur att flygplatsen är gigantisk.

Det lär inte finnas någon WIFI ombord ens om du betalar då du flyger B777.

Mig veterligen har Thai wifi endast på A380, A350 samt vissa A330 och B787.

Det lär inte finnas någon WIFI ombord ens om du betalar då du flyger B777.

Mig veterligen har Thai wifi endast på A380, A350 samt vissa A330 och B787.
Misstänkte det litet. Crap-skalan börjar öka ;).

Btw. Tillbaka för att mellanlanda lite i Thais Lounge. De har bytt ut praktiskt taget hela menyn kl 16. Nu har man två rätter att välja på i den bemannade matbaren och många andra rätter och efterrätter är också bytta. Ska bli gott att smaka lite nytt senare.

Nu tillbaka i vad som nog blir favoritloungen här i Bangkok. SilverKris. Älskar att hänga i dessa bås. Loungen är typ helt tom nu också sedan sista SQ-flighten gått.

Rundar av god mat med en härlig alcohol infused glassdessert.

20230211_201246.jpg

Den översta på listan valde jag. Fantastiskt god.
20230211_201303.jpg

Toppen