Senaste nytt

Hur boka SAS inom Europa ToR med vändande flyg?

NotRyan

Medlem
Nej.
Frågan gäller att boka en ToR där bytestiden vid tex HAM eller CPH är längre än MCT men under en timme som verkar vara SAS nya hemsidas defaultgräns. MCT på HAM resp CPH är 35 min, flyget vänder på 40-45 min och SAS hemsida tillåter inte detta då sidan säger att det är mindre än 60 min mellan flygen.
Ex: Sö 26/3 SK4829 OSL-HAM 9.35-11.00 följt av SK4830 HAM-OSL 11.40-13.05 dvs bytestid 40 min
Ex: Sö 26/3 SK1407 ARN-CPH 15.10-16.20 följt av SK1408 CPH-ARN 17.05-18.15, dvs bytestid 45 min vilket är mer än MCT på CPH men under 60 min.
Dessa går även att boka på classic-sidan utan problem men inte på nya sidan.
SAS skall väl inte ha någon längre tid än MCT? Det där måste väl vara en bugg... Skriv på engelska (så slipper Indierna anlita Mr. Google von Translate) om det i tråden om SAS hemsida.
 

AABack2ARN

Medlem
Det var väl troligen enklare/billigare att koda in en gräns på 60 minuter i stället för att hålla på att kolla upp MCT. Men å andra sidan vem skulle någonsin vilja vara på en destination kortare än 60 minuter i första läget ;)
 
  • Gilla
Reactions: jsn

mha321

Medlem
Det var väl troligen enklare/billigare att koda in en gräns på 60 minuter i stället för att hålla på att kolla upp MCT. Men å andra sidan vem skulle någonsin vilja vara på en destination kortare än 60 minuter i första läget ;)
Varför inte? Finns anledningar annat än milage run - tex en leverans av dokument eller prylar. Till någon som antingen tar emot på flygplatsen eller har kontor nära..


Till TS - har du provat med appen? Den har ju samma backend men en helt annan logik för att visa det, och där verkar det fungera vid snabbkoll?
 

AABack2ARN

Medlem
Borde man inte kunna kolla upp om de har hårdkodat in en gräns genom att hitta en destination som kräver mer än 60 minuter? Men det kanske inte finns på de ställen där detta skulle kunna vara aktuellt. (Dvs de flygplatser där det är mer än 60 minuter MCT så tar det också längre tid än så för SAS att vända planet - tex långdistans)
 

Canadien

Medlem
I appen går det som sagts.

Screenshot_20170225-145736.png
 
Toppen