Senaste nytt

Hur boka SAS inom Europa ToR med vändande flyg?

jsn

Medlem
Hur bokar jag en ToR med SAS inom Europa med vändande flyg där bytestiden är mindre än 60min? På SAS hemsida säger bokningssidan att jag måste ha minst 60min mellan flygen, men flera flygplatser ute i Europa har MCT på mindre än detta. På tex HAM, BRU, ... har det tidigare gått att boka ToR på samma biljett på gamla sidan, men nya sidan verkar som sagt vägra tillåta detta :(

Edit: Verkar gå om jag bokar på Billiga flygbiljetter och flygresor – sök och boka flyg - SAS men är ändå nyfiken på hur jag gör detta via deras ordinarie sida.
 

jth

Medlem
Online travel agent?
Men hursom, du ska aldrig kunna boka en flight som inte uppfyuller MCT. Även på den gamla sidan så var väl det enda sättet att boka två enkelbiljetter? Så gjorde jag iallafall förut.
 

jsn

Medlem
Online travel agent?
Men hursom, du ska aldrig kunna boka en flight som inte uppfyuller MCT. Även på den gamla sidan så var väl det enda sättet att boka två enkelbiljetter? Så gjorde jag iallafall förut.
Jag har bokat flera resor med vändande plan på samma biljett där turnaroundtiden ligger på 35-45 minuter, senast Hamburg förra vintern. Det är över MCT men under 1 timme.
 

NotRyan

Medlem
Hur bokar jag en ToR med SAS inom Europa med vändande flyg där bytestiden är mindre än 60min? På SAS hemsida säger bokningssidan att jag måste ha minst 60min mellan flygen, men flera flygplatser ute i Europa har MCT på mindre än detta. På tex HAM, BRU, ... har det tidigare gått att boka ToR på samma biljett på gamla sidan, men nya sidan verkar som sagt vägra tillåta detta :(

Edit: Verkar gå om jag bokar på Billiga flygbiljetter och flygresor – sök och boka flyg - SAS men är ändå nyfiken på hur jag gör detta via deras ordinarie sida.

Ah, jag läste första posten lite slarvigt... trodde att det gällde att boka ToR under MCT.[/QUOTE]

Är det inte just det det gäller?
 

jsn

Medlem
Är det inte just det det gäller?
Nej.
Frågan gäller att boka en ToR där bytestiden vid tex HAM eller CPH är längre än MCT men under en timme som verkar vara SAS nya hemsidas defaultgräns. MCT på HAM resp CPH är 35 min, flyget vänder på 40-45 min och SAS hemsida tillåter inte detta då sidan säger att det är mindre än 60 min mellan flygen.
Ex: Sö 26/3 SK4829 OSL-HAM 9.35-11.00 följt av SK4830 HAM-OSL 11.40-13.05 dvs bytestid 40 min
Ex: Sö 26/3 SK1407 ARN-CPH 15.10-16.20 följt av SK1408 CPH-ARN 17.05-18.15, dvs bytestid 45 min vilket är mer än MCT på CPH men under 60 min.
Dessa går även att boka på classic-sidan utan problem men inte på nya sidan.
 
Toppen