Senaste nytt

Hur är det att flyga TAP Portugal?

Ib_ahl

Ny medlem
Hej!
Jag har en bonusresa bokad via EuroBonus med TAP i Februari. Jag har tidigare kunnat logga in i TAP:S app med bokningsnummer men detta går inte längre varken på appen eller på TAP:S hemsida. Bokningen finns kvar när jag tittar på SAS hemsida och provade även logga in på Egyptair och där finns också bokningen kvar.

Känner viss oro att något blivit fel! Någon som varit med om detta?
 

Tomas E

Medlem
Hej!
Jag har en bonusresa bokad via EuroBonus med TAP i Februari. Jag har tidigare kunnat logga in i TAP:S app med bokningsnummer men detta går inte längre varken på appen eller på TAP:S hemsida. Bokningen finns kvar när jag tittar på SAS hemsida och provade även logga in på Egyptair och där finns också bokningen kvar.

Känner viss oro att något blivit fel! Någon som varit med om detta?
TAP är ett av många flygbolag som inte har så stabil IT (avseende frontend mot kund), så förklaringen ligger troligen där. Om man loggar in med sitt TAP-nummer (vilket inte är din fråga) brukar webbplatsen i.o.f.s. vara mer svajig än (den något begräsade) appen. Har förresten för mig att appen nyligen har uppdaterats och fått lite annat utseende. När jag kollar just nu (inloggad - ser mina personliga uppgifter m.m.) står den faktiskt bara och snurrar när jag går in på "my flights", trots att det borde finnas en resa där bokad via TAPs bonusprogram. Kolla igen om några dagar, så har det kanske löst sig.

P.S. Om någon vill köpa ett flygbolag så är TAP till salu sedan några månader tillbaka. :) Dessutom pågår just nu någon slags politisk skandal kring utbetalningar till chefer inom TAP (till personer som flyttat mellan TAP och statliga/politiska poster, om jag förstått det rätt) som hittills tvingat minst en minister och ett antal statssekreterare att avgå. Så man kanske kan få rabatt om man lägger ett snabbt bud på hela klabbet, i konkurrens med de potentiella köparna Airfrance/KLM, Luftwaffe och IAG.
 
Last edited:

HCW

Medlem
Jag har motsvarande. Appen funkar inte däremot kommer jag in via hemsidan - behövde dock bekräfta med tvåfaktorsautentisering och kunde välja på att få kod via sms eller mail. Därefter inne i bokningen.
 

ulagun

Medlem
För att slippa SAS plus och dividera om 3 drinkar eĺler ej bokade jag TAP business CPH-LiS- LPA i höstas med avång nu början januari
Allt fungerade fram till sista "confirm".
Kom felmeddelande " routing not allowed"
Inga konstigheter LPA tor via LIS.
Försökte några gånger till med ändrat datum och tid. Samma resultat.
Orkade inte kontakta dem utan blev SAS rad 11 A och C ( alltid block seat denna rad) och fem timmars sömn.
 
Toppen