Senaste nytt

Hur är det att flyga TAP Portugal?

Då kommer jag få det bästa av världar , flyger i oktober med swiss BIZ till Zürich sedan Tap BIZ till Lissabon sedan tillbaka med swiss BIZ och SAS plus från Zürich
 

imartin

Medlem
Flög TAP biz ARN-LIS och LIS-GRU. Konstigt nog tyckte jag mer om de fyra timmarna till LIS än det långa benet. Iofs det i en väldigt ny A330Neo med bra hårdvara. Men jag var besviken av servicen, mat och dryck. Kändes allt väldigt B. Och eftersom flyget gick mellan två portugisisk-språkiga länder var besättningen inte riktigt inställd på att prata engelska heller. Maten och hela upplevelsen var bättre på ARN-LIS.
Kan iofs allt också har haft att göra med att LIS-GRU var en nattflygning (började sent på kvällen i LIS och kom fram tidigt på morgonen lokal tid i GRU), medan ARN-LIS en på fredag sen eftermidag. Bättre humör då.

Hur som, 200 % EB poäng är fantastisk.
 
Last edited:

Per N

Medlem
TAP är B, det enda som är bra är 200% till Eurobonus. Jag har förvisso åkt mest i ekonomi under ca 15 år där servicen i princip alltid varit usel. På senare tid har det blivit några resor till Brasilien i business men det är inget att hänga i julgranen det heller.

Edit: Instämmer ang intra europa, där är TAP helt ok.
 

toer00

Medlem
Har just bokat in SFO-LIS-ARN med TAP A330neo (EBB award i business, nästa sommar). Hoppas att service inkl. mat och dryck har hunnit blivit bättre då. Ni som hinner åka innan, tar tacksamt emot lite reseberättelser...
 
Last edited:

Per N

Medlem
Har just bokat in SFO-LIS-ARN med TAP A330neo (EBB award i business, nästa sommar). Hoppas att service inkl. mat och dryck har hunnit blivit bättre då. Ni som hinner åka innan, tar tacksamt emot lite reseberättelser...
Flög med deras A330-900 neo till och från Fortaleza förra veckan. Jag tyckte stolen, åtminstone där man sitter närmast mot fönstret, var väldigt trång. Svårt att vända sig i liggande ställning. Dålig mat åt båda hållen där möjligen varmrätterna kan få ett ok med tvekan. Vinerna tyckte jag var ok men i övrigt är inte dryckesutbudet något vidare. Nu har jag ett begränsat antal flygningar i business med TAP, ca 6 st men har rest under ganska många år i ekonomi. Generellt håller dom låg nivå på servicen. För mig är det ingen premiumupplevelse att flyga TAP men just till Fortaleza finns det inga alternativ om man ska hålla sig till Star Alliance. Ska jag säga något positivt så är det baren i loungen i Lissabon samt poängintjäningen till Eurobonus.
 

toer00

Medlem
Skall dock erkänna att TP inte var första hands valet. Men det enda som fanns tillgängligt...
Hoppas att kunna boka om till SK direkt fr. LAX (om de inte har blackout på AWARDS under jul-aug) alt AC via YVR (Vancouver)...
 

MTheC

Medlem
Har just bokat in SFO-LIS-ARN med TAP A330neo (EBB award i business, nästa sommar). Hoppas att service inkl. mat och dryck har hunnit blivit bättre då. Ni som hinner åka innan, tar tacksamt emot lite reseberättelser...
Kan inte kommentera på A330neo men tyckte ombordupplevelsen long-haul med TAP var så där, intra-Europa klarar de sig bättre. För lite mer detaljer kan du kolla in min reserapport och förslagsvis även denna reserapport från @TheTravelGuy Jag var lite mer missnöjd men flög då inte A330neo heller.
 
Toppen