Senaste nytt

Hur är Delta Airlines i business resp economy?

En riktigt tung jämförelse av bolagens transatlantiska Economy-biljetter har efterfrågats vid flera tillfällen. Då medlemmar här lär korsa atlanten snudd på varje dag borde ett smart utformat formulär vara värdefullt.

Att gå från Ving-charter till egenbokad TATL är kanske ett av de första steg mot medvetet resande. Att det skiljer mellan operatörerna är tydligt och jag försöker dra mig till minnes detta med mini-amenity-kits på BA. Men - nej, kan inte minnas att jag fått något sådant på mina sista rutter över havet (LHR-DEN och LHR-LAX).

Är gärna delaktig i ett kommande större formulärjobb kring eco-TATL.

Att det skiljer mellan operatörerna är tydligt och jag försöker dra mig till minnes detta med mini-amenity-kits på BA. Men - nej, kan inte minnas att jag fått något sådant på mina sista rutter över havet (LHR-DEN och LHR-LAX).

De longhaul-resor jag gjorde med BA economy gick till JFK 96 och YVR 98...så det kan ha hänt en del sen dess ;)

På BA eco TATL får man en påse med hörlurar(måste lämnas på planet), tandborste, tandkräm, våtservett och ögonskydd. Strumpor och öronproppar får man fråga om.

En sak jag glömde nämna om Delta: senaste gångerna kunde man välja mellan cold chicken och hot chicken, den förre var en sallad.

Flög Delta över atlanten så sent som för 3 dagar sen. Rutten CDG-CVG hade då äntligen fått sin 763 refurbished och IFEn var över all förväntan. Stor härlig touchscreen med klar skärm och bra med underhåll. En kraftig uppgradering från när jag flög samma rutt i september innan kärran renoverades.

Har aldrig flygit delta över atlanten i östlig riktning men västlig så serveras iaf ett mål mat där man får välja mellan vanligtvis tre rätter (i torsdags var de Thai Kyckling, kycklingsallad samt någon form av pasta). Efter de kommer en snack runda och innan landning serveras en calzone och glass (pizzan ser sunkig ut men smakar rätt okej).

Sen tycker jag att det är rätt härligt med flygvärdinnornas varma sydstatliga charm, klart trevligare än exempelvis KL eller SK

Agehall som har guldkort hos Air France-KLM har under alla turer haft otur och du har under dina 7 flygningar med dessa två flygbolag haft tur? Nja, jag tror mer på Agehall i detta fall.

Tja, jag har fått varma handdukar på KL under förra året. Asien och Middle East rutter. Däremot så har jag inte sett till några sådana i AF premium economy på Asien rutterna...

Tja, jag har fått varma handdukar på KL under förra året. Asien och Middle East rutter. Däremot så har jag inte sett till några sådana i AF premium economy på Asien rutterna...

Känns som att det är väldigt ruttberoende, fick varma handdukar med KL till PVG i somras men inte från ATL i höstas. AF har jag aldrig fått det med och DL har bara gett mig varma handdukar på sträckan Shanghai - Detroit (dock två gånger under samma flygning)

Även om det var några år sedan så var DL's Y cabin ganska sunkig och servicen likaså. Mina barn flög CPH-MIA(via ATL) i somras och jag tror de sade att IFE blivit något bättre. Mitt tips hade nog varit att KL är bättre. DL's C klass däremot är det inget fel på, den har jag testat några ggr då jag lyckats tjata mig till uppgraderingar mellan ARN-JFK och LGW-MIA. Så kan du deala till dig en stol framför skynket får du en bra tripp med DL.

Toppen