Senaste nytt

Hur är Brussels Airlines business class inom Europa?

Sir Lemon

Medlem
Tack för all input, tänkte bränna lite Eurobonus poäng för att göra en roligare flight ner till Göteborg från Arlanda på onsdag. Då har jag det här att välja på, så tvär ingen tid för lounge besök om jag väljer Bryssel. Då jag inte har någon tid att anpassa mig efter så står valet mellan Brussels Airlans dock med inget lounge besök eller tar å åka via MUC med Lufthansa och får lite mer tid för lounge häng.

Visa bifogad bild 151348
Sånt här gillar vi!
 

FilipJ

Medlem
Tack för all input, tänkte bränna lite Eurobonus poäng för att göra en roligare flight ner till Göteborg från Arlanda på onsdag. Då har jag det här att välja på, så tvär ingen tid för lounge besök om jag väljer Bryssel. Då jag inte har någon tid att anpassa mig efter så står valet mellan Brussels Airlans dock med inget lounge besök eller tar å åka via MUC med Lufthansa och får lite mer tid för lounge häng.

Visa bifogad bild 151348
Är LH lounge på München verkligen kul? Jag hade lätt tagit sovmorgon och varit framme praktiskt samma tid med Brussels Airlines.
 

ulagun

Medlem
Fördelar;
Ofta bra priser i business
Tillgång till 3.eparts lounger t.ex LPA
Bra utbud aav drycker
Stort Bob sortiment (jämfört med SAS) som man får välja fritt ifrån i business. Gillar deras anti pasta bricka

Nackdelar
Ingen gardin mellan business/economy, Något de lovat ska komma
Oftast P klass = inga EB poäng.
 

Emil123

Medlem
Och dessutom riskera att fastna i ”Veckans strejk”?

Nej tack!
Det är dock dags nu även för piloterna i Brussel att strejka :( Har två flyg 26e Mars, trodde jag hade klarat mig, hur fort brukar man få ut info om ens plan är drabbat? Eller brukar det vara alla avgångar?


”We regret to inform you that the unions representing our pilot community have called for social actions on 23 March till the early morning of 27 March 2024. We sincerely apologize for the inconveniences this may cause.”
 

AMF

Medlem
Det är dock dags nu även för piloterna i Brussel att strejka :( Har två flyg 26e Mars, trodde jag hade klarat mig, hur fort brukar man få ut info om ens plan är drabbat? Eller brukar det vara alla avgångar?


”We regret to inform you that the unions representing our pilot community have called for social actions on 23 March till the early morning of 27 March 2024. We sincerely apologize for the inconveniences this may cause.”
Jag flög med dem igår BRU-ARN och de avgick i tid och landade 20 min innan planerad tid. Visste inte ens att det var strejk, haha :p Allt gick väldigt smooth.

Vi var bara 4 pers i business på den flighten och servicen var på topp, god mat (rökt lax, potatissallad men någon god okänd sås, side salad, och praliner till efterrätt). Trevlig kabinpersonal.
 
Toppen