Senaste nytt

Hur är Brussels Airlines business class inom Europa?

Tack för all input, tänkte bränna lite Eurobonus poäng för att göra en roligare flight ner till Göteborg från Arlanda på onsdag. Då har jag det här att välja på, så tvär ingen tid för lounge besök om jag väljer Bryssel. Då jag inte har någon tid att anpassa mig efter så står valet mellan Brussels Airlans dock med inget lounge besök eller tar å åka via MUC med Lufthansa och får lite mer tid för lounge häng.

Visa bifogad bild 151348

Här borde du väl kunna kombinera de två första alternativen, dvs ta flighten som går från Arlanda 12.40 och den som kommer fram till Göteborg 22.40.
Då får du gott om tid för lounge i Bryssel. Det är ju kanske inte egentligen värt att hänga där SÅ länge, men om du nu ska bränna poäng för en roligare upplevelse så skulle jag helt klart göra så.

(Även om det inte dyker upp som bokningsbart alternativ på onlinebokningen så borde det gå att boka om du ringer in).

2 resor med Brussels i Business nu över helgen. Utresan en morgonflight från ARN där frukost serverades. Helt ok frukost, men inte värt kostnaden.

Hemresan idag går till historien som det absolut sämsta jag åkt i Business på shorthaul alla kategorier. SAS plus är ljusår bättre (förutom ledigt mittsäte).

Denna fina anrättning åkte direkt tillbaka av alla resenärer i Business.
20241110_145414.jpg

Som tur är hade de lastat ett bröd per person som man fick äta. Efter detta fanns det inget annat att äta, inga snacks, extra choklad eller något...
20241110_145513.jpg

Personalen ombord skämdes rätt rejält. Enligt dom så säger de på HQ att resenärerna föredrar porslin och bestick framför snacks (varför måste det ena utesluta det andra?).

Enda anledningen att betala för Brussels Business i Europa är om man behöver incheckade väskor och priset blir samma i Business som i ekonomi med väska.

2 resor med Brussels i Business nu över helgen. Utresan en morgonflight från ARN där frukost serverades. Helt ok frukost, men inte värt kostnaden.

Hemresan idag går till historien som det absolut sämsta jag åkt i Business på shorthaul alla kategorier. SAS plus är ljusår bättre (förutom ledigt mittsäte).

Visa bifogad bild 159050

Som tur är hade de lastat ett bröd per person som man fick äta. Efter detta fanns det inget annat att äta, inga snacks, extra choklad eller något...
Visa bifogad bild 159051

Personalen ombord skämdes rätt rejält. Enligt dom så säger de på HQ att resenärerna föredrar porslin och bestick framför snacks (varför måste det ena utesluta det andra?).

Enda anledningen att betala för Brussels Business i Europa är om man behöver incheckade väsk
Då har det inte ändrat menyn sen jag åkte i Mars.
Det som räddade den flygningen var champagnen som de hade ombord, men den finns väll inte heller kvar som dryck ombord?

Last edited:

Visa bifogad bild 159050

Visa bifogad bild 159051

Enda anledningen att betala för Brussels Business i Europa är om man behöver incheckade väskor och priset blir samma i Business som i ekonomi med väska.
Ser inte så kul ut. :( Vi har två legs med dem i januari. Barnen har jag beställt barnmat till, kanske ska beställa specialmat till mig och frugan också.

Jag fick en lika tråkig Salade niçoise (kanske samma kock till och med) på Lufthansa business shorthaul för ett antal år sedan, personalen skämdes då också. Skickade in feedback till Lufthansa och fick 50 euro i deras webshop så nu har jag jobbets snyggaste tekopp :).

Synd att champagnen dessutom är borta. Hade de åtminstone några roliga öl?

Ser inte så kul ut. :( Vi har två legs med dem i januari. Barnen har jag beställt barnmat till, kanske ska beställa specialmat till mig och frugan också.

Jag fick en lika tråkig Salade niçoise (kanske samma kock till och med) på Lufthansa business shorthaul för ett antal år sedan, personalen skämdes då också. Skickade in feedback till Lufthansa och fick 50 euro i deras webshop så nu har jag jobbets snyggaste tekopp :).

Synd att champagnen dessutom är borta. Hade de åtminstone några roliga öl?
Ölmässigt fanns Stella, Jupiler och Leffe Blond. Inget man hoppar jämfota av direkt.

Svarade på feedback enkäten i deras app is men ska nog dra ett mer officiellt klagomål också.
Tonfisk är ju en vattendelare som många inte äter. Varför servers mat man vet att många kommer skicka tillbaka?

Då har det inte ändrat menyn sen jag åkte i Mars.
Det som räddade den flygningen var champagnen som de hade ombord, men den finns väll inte heller kvar som dryck ombord?
Vet inte om champagnen var kvar, var inte läge att dricka alkohol varken på nedresa eller hemresa.

Toppen