Senaste nytt

Hur ändrar jag mat på SAS?

Är du villig att betala den extra premien som detta skulle innebära? Med mer matsvinn, högre biljettkostnader och liknande bara för att du inte vill handla mat med dig eller före/efter flyget?

Jag är det åtminstone inte. Jag tycker inte om fiskmoset och tycker också att det borde vara självklart att Plus får första tjing på maten som finns, men skulle aldrig förvänta mig att få beställa särskild mat osv till den servicenivån som finns i Plus. Vill jag har särskild mat kan jag ta med maten från någon av flygplatsens restauranger till ett pris som nog skulle motsvara flygbolagets påslag för denna service!

Matsvinnet idag måste vara högre än att man får det man önskar någorlunda. Det kan inte vara hållbart att leverera ut maxboxar som åker åter i köket eller som de flesta petar lite i.

Jag tycker inte det ar sa hemskt konstigt anda... Trist att du inte gillar fisk, skulle jag saga. Finns nog inga flygbolag dar man kan valja diet efter vad man individuellt inte gillar, exempelvis nagon som inte vill ha kyckling (men inte heller vegetariskt) har itne heller nagra val. Pa liknande satt kan exempelvis en hindu som flyger med SAS inte heller fa kottratt utan notkott. Vet du med dig att du har en san aversion mot en relativ vanlig (och icke-kontroversiell) ingrediens, sa far du nog antingen bestalla vegetarisk specialkost eller sa far du ta med dig nagot (eller bade och?!). Tyvarr ar man ju inte garanterad att fa nagot man kommer gilla nar man reser med bolag med servering, oavsett bolag.

Jag tycker inte det ar sa hemskt konstigt anda... Trist att du inte gillar fisk, skulle jag saga. Finns nog inga flygbolag dar man kan valja diet efter vad man individuellt inte gillar, exempelvis nagon som inte vill ha kyckling (men inte heller vegetariskt) har itne heller nagra val. Pa liknande satt kan exempelvis en hindu som flyger med SAS inte heller fa kottratt utan notkott. Vet du med dig att du har en san aversion mot en relativ vanlig (och icke-kontroversiell) ingrediens, sa far du nog antingen bestalla vegetarisk specialkost eller sa far du ta med dig nagot (eller bade och?!). Tyvarr ar man ju inte garanterad att fa nagot man kommer gilla nar man reser med bolag med servering, oavsett bolag.
Nej självklart men jag menar i Go kan man ju välja, förbeställa genom enkla klick 55 kr pizza, 60 barnmat, 110 Vegan eller var det nu var och så får det bli framåt eftersom man inte tillåts avbeställa mat eller ens köpa för den delen. Sas har ju segmenterat sina kunder till Diamant/Pandion och Plus. Det kan vara överspelat i modern tid fullt möjligt men än så länge har det kvar möjligheten och att känna sig premierad är ju hela syftet.

Nej självklart men jag menar i Go kan man ju välja, förbeställa genom enkla klick 55 kr pizza, 60 barnmat, 110 Vegan eller var det nu var och så får det bli framåt eftersom man inte tillåts avbeställa mat eller ens köpa för den delen. Sas har ju segmenterat sina kunder till Diamant/Pandion och Plus. Det kan vara överspelat i modern tid fullt möjligt men än så länge har det kvar möjligheten och att känna sig premierad är ju hela syftet.
Den tekniska lösningen är redan på plats för GO och servar större delen av kabinen. Det måste vara en icke fråga egentligen att möjliggöra val för Plus kabinen.

Den tekniska lösningen är redan på plats för GO och servar redan den större delen av kabinen. Det måste vara en icke fråga egentligen att möjliggöra val för Plus kabinen. Minskat spill nöjdare kunder. Hållbart!

De har ju faktiskt två olika boxar ombord, fast SAS räknar väl med att
ingen i minus vill betala för det som delas ut i Plus annars hade de kunnat
erbjuda två alternativ från början av serveringen.

Nej precis. Det är ju inget svårt ha två alternativ. Snabbt kommer de att se vad som går mest.Alt att man får förhandsvälja. Tekniken har de ju på plats redan för GO

Eller så har de tecknat up sig på något långt matkontrakt som gör att de blir så obstinata att de inte ser att Go resenärer har val som inte Plus har. Europalinjer. Är det longhaul då finns ju två alternativ fågel/kött fisk/kött typ för icke allegiker.

Så har det dessvärre alltid varit att flyga ekonomi. För det är ju vad Plus är, en ekonomistol med service som innan LCC gjorde inträde. De som är petiga med maten har alltid haft få val. Det är på så vis ingen skillnad i dagens ekonomikabin jämfört med för 30 år sedan. Enklare är det för oss som gillar all typ av mat. :)

Så har det dessvärre alltid varit att flyga ekonomi. För det är ju vad Plus är, en ekonomistol med service som innan LCC gjorde inträde. De som är petiga med maten har alltid haft få val. Det är på så vis ingen skillnad i dagens ekonomikabin jämfört med för 30 år sedan. Enklare är det för oss som gillar all typ av mat. :)
Sagt och gjort nu har jag bokat nästa flight i Light (Ekonomi -) och då har jag billigare biljett tror det var400- 500/väg och valmöjligheter på maten. Istläälet för Plus och bli irriterad att jag inte ens får köpa en smörgås och skickat ut fisken. Fram till nu har man ju fått något annat i Plus. Man får ta detta, äta innan eller ta med och
välja .bort Plus helt enkelt. Då har man plötsligen många val :)

Attachments

• Light val.JPG
    Light val.JPG
    47 KB · Visningar: 178
Toppen