Senaste nytt

Hur ändrar jag mat på SAS?

Den vegetariska kuben är sämre än den man kan köpa i GO vilket är otroligt dåligt. Varann CC fixar pizza eller smörgås om man inte vill ha boxen ! CC i Oktober uppmanade oss att klaga hos Customer Care vilket vi gjort ca 45 gånger sen man hittade på BOXEN ! Nästan alltid ett standardsvar som en reklambyrå kokat ihop. Undrar om ngn vet om det är ett Danskt, Norskt eller Svenskt påhitt ?

Nära nervsammanbrott SAS – Diamant – Plusresenär –”no fish please”
Stångar mig blodig med SAS om möjligheten att slippa fisk i dessa eländiga kuber. Enda sättet verkar vara att för evigt välja vegetarisk mat, vilket jag inte är beredd på.
Som Plus resenär (Diamant) får man inte möjligheten att köpa ett alternativ när det serveras fisk. Kan det vara så svårt att ha några sallader med ombord som är tvärtom mot boxarna? Om något finns kvar i slutet kan man som Plusresenär få handla. De pekar på sina regler och riktlinjer. Jag har bett att få dem så jag vet vad jag köper när jag köper nästa dyra biljett (tror såklart inte jag kommer få se dem). Jag vill ha val och därför har jag betalat mer för min biljett. Nu verkar det som Go Light är ett vettigare liv eftersom jag då har flera val till mat samt är prioriterad att välja.
Vore det inte lämpligt att kunna förbeställa mat? Man kan beställa mera bagage, byta plats osv. Mindre svinn bättre nöjdhet. Åtskilliga kuber skickas åter ut till galleyn noterar jag varje flight. Man äter en klump kött/fisk överst och sedan betar man sig nedåt. Vi är inte på Manhattan och springer med mat i hand. Vi sitter på ett plan.
De personer som betalar mindre och reser Light har prioritet att handla. Jag har åkt Norweigan mina senaste flighter och där kunnat variera mina val.
Ledsen jag får verkligen inte ihop hur SAS tänker längre.

SAS svarar mig ledsen att jag inte tycker om fisk. Luktar fisk tycker jag ;-)

"Vi förstår att du är besviken på fisken vi serverar ombord till våra resenärer som reser i SAS Plus och att vi prioriterar våra SAS Go resenärer för försäljning av maten ombord."

Last edited:
Den vegetariska kuben är sämre än den man kan köpa i GO vilket är otroligt dåligt. Varann CC fixar pizza eller smörgås om man inte vill ha boxen ! CC i Oktober uppmanade oss att klaga hos Customer Care vilket vi gjort ca 45 gånger sen man hittade på BOXEN ! Nästan alltid ett standardsvar som en reklambyrå kokat ihop. Undrar om ngn vet om det är ett Danskt, Norskt eller Svenskt påhitt ?

Det är verkligen frusterande att man inte kan välja bland två alternativ i plus att man inte ens får köpa förrän light köpt och om något blir kvar.
Lika fyrkantiga som boxen om du frågar mig :) (som jag som så många andra inte heller gillar).

Det är verkligen frusterande att man inte kan välja bland två alternativ i plus att man inte ens får köpa förrän light köpt och om något blir kvar.
Lika fyrkantiga som boxen om du frågar mig :) (som jag som så många andra inte heller gillar).

Är du villig att betala den extra premien som detta skulle innebära? Med mer matsvinn, högre biljettkostnader och liknande bara för att du inte vill handla mat med dig eller före/efter flyget?

Jag är det åtminstone inte. Jag tycker inte om fiskmoset och tycker också att det borde vara självklart att Plus får första tjing på maten som finns, men skulle aldrig förvänta mig att få beställa särskild mat osv till den servicenivån som finns i Plus. Vill jag har särskild mat kan jag ta med maten från någon av flygplatsens restauranger till ett pris som nog skulle motsvara flygbolagets påslag för denna service!

Jag betalar redan ju extra när jag reser i Plus och som många andra har val, vegeterianer, veganer, kosher, osv. Jag får beta av bokade resor (privata pengar) och sedan ta mig en ordentlig funderare om inte Light är min framtid, ta med egen mat alt åtminstone ha förtur att handla. Norweigan hade tänkt till. En varm rätt mos+kött, sallad, en toast, en fralla, en baguette modell grov. Det passar på ganska många.

Toppen