Senaste nytt

Hur ändrar jag mat på SAS?

Sagt och gjort nu har jag bokat nästa flight i Light (Ekonomi -) och då har jag billigare biljett tror det var400- 500/väg och valmöjligheter på maten. Istläälet för Plus och bli irriterad att jag inte ens får köpa en smörgås och skickat ut fisken. Fram till nu har man ju fått något annat i Plus. Man får ta detta, äta innan eller ta med och
välja .bort Plus helt enkelt. Då har man plötsligen många val :)

Om du valjer "Dinner", kan du da speca dina matkrav eller har du samma risk att fa fisk exempelvis?

Om du valjer "Dinner", kan du da speca dina matkrav eller har du samma risk att fa fisk exempelvis?
Ja det tror jag. Man får välja det som med stor sannolikhet inte är fisk, sallad till exempel. Oftast kyckling. Alt köpa ombord. Det jag blir störd på är att jag inte ens får köpa i Plus. Att man i hållbarhetens tecken inte kan välja att inte få en box. Det kan man ju på sätt o viss om man hoppar över att resa i Plus men det är enda sättet. Det måste ju vara en tankevurpa från SAS sida. Idag när man vill minska svinn etc.

Ja det tror jag. Man får välja det som med stor sannolikhet inte är fisk, sallad till exempel. Oftast kyckling. Alt köpa ombord. Det jag blir störd på är att jag inte ens får köpa i Plus. Att man i hållbarhetens tecken inte kan välja att inte få en box. Det kan man ju på sätt o viss om man hoppar över att resa i Plus men det är enda sättet. Det måste ju vara en tankevurpa från SAS sida. Idag när man vill minska svinn etc.
Jag tänker att det borde vara enkelt att ha dessa val både i Plus och Go och vända dem positivt. Det finns no flesh, varför inte no fish, no box -150 kr eller så och vända till något positivt, Minska svinnet. Jag förstår inte omöjligheten helt enkelt. Man ger ju möjligheten till GO.

Sagt och gjort nu har jag bokat nästa flight i Light (Ekonomi -) och då har jag billigare biljett tror det var400- 500/väg och valmöjligheter på maten. Istället för Plus och bli irriterad att jag inte ens får köpa en smörgås och skickat ut fisken. Fram till nu har man ju fått något annat i Plus. Man får ta detta, äta innan eller ta med och
välja .bort Plus helt enkelt. Då har man plötsligen många val :)

Igår åkte jag på "returen" till den berömda fiskresan. Det var fisk på returen också! Är det någon som har en svåger som är fiskare?
Nåväl jag sa vänligt tack men nej tack. Den pursen var av den gamla skolan och utan att jag knystade hade jag en sallad framför näsan. Nu var jag en av många som sa tack men nej tack! Om de inte ändrar systemet hur ska de ha koll på vad som faktiskt inte äts upp utan slängs.
En kvinna satt bredvid mig som frekvent flög på Japan hon hade bytt till Finnair. Bättre mat bättre service och mest jobbigt var att hon sa. SAS är ju arga på sina kunder varför ska jag resa med den när jag inte måste. Den tål att tänka på.
Nåväl den purser som fanns där får en stjärna i himlen av mig men törs jag berömma honom. Han kanske inte följde reglerna :)

Nåväl den purser som fanns där får en stjärna i himlen av mig men törs jag berömma honom. Han kanske inte följde reglerna :)

Självklart skall du berömma personal som du tycker har gjort lite extra för att göra din resa angenäm. Du behöver ju inte nämna salladen som delades ut utan istället framhålla vilken utmärkt service personen gett och att du smittades av personens glada entusiasm. Win-Win för alla parter, tror att berömmet gör att personalen då är mer villiga att ge vettig service även om det ibland är lite utanför regelverket.

Har själv gjort precis så då jag t ex fått några WPS i påse att ta med.

Självklart skall du berömma personal som du tycker har gjort lite extra för att göra din resa angenäm. Du behöver ju inte nämna salladen som delades ut utan istället framhålla vilken utmärkt service personen gett och att du smittades av personens glada entusiasm. Win-Win för alla parter, tror att berömmet gör att personalen då är mer villiga att ge vettig service även om det ibland är lite utanför regelverket.

Har själv gjort precis så då jag t ex fått några WPS i påse att ta med.
Ja, tror jag tackade honom 4 gångerAtt jag verkligen uppskattade hans arbete. En flaska vatten o en sallad räcker för att göra mig glad

Ja, tror jag tackade honom 4 gångerAtt jag verkligen uppskattade hans arbete. En flaska vatten o en sallad räcker för att göra mig glad

Jag var lite otydlig, ibland kan man ju även vilja att CCs överordnade skall få veta hur nöjd man är med servicen. Jag tror det är bästa sättet att få personen skall fortsätta med den goda servicen.

Jag brukar fylla i denna: Feedback details SAS - Claim Form

Där väljer jag General Complaint or Compliment och skriver vilken flight och vad det gäller. Flesta klagar nog mest men kan ju vara berättigat med beröm ibland också.

Jag var lite otydlig, ibland kan man ju även vilja att CCs överordnade skall få veta hur nöjd man är med servicen. Jag tror det är bästa sättet att få personen skall fortsätta med den goda servicen.

Jag brukar fylla i denna: Feedback details SAS - Claim Form

Där väljer jag General Complaint or Compliment och skriver vilken flight och vad det gäller. Flesta klagar nog mest men kan ju vara berättigat med beröm ibland också.
Ja jag förstod och ska göra det. Han vare ute i kabinen och verkade i tysthet. Fröjd att se.

Toppen