hco
Medlem
Wise?För mig så kvarstår mitt huvudproblem, hur för jag lite större belopp från SEK till dem och pund. Mindre belopp hanteras ju enklast med Revolut och Curve.
(Gamla TransferWise)
Wise?För mig så kvarstår mitt huvudproblem, hur för jag lite större belopp från SEK till dem och pund. Mindre belopp hanteras ju enklast med Revolut och Curve.
Nu kör jag bara gratis-Revolut men om testar med 1 MSEK så får jag fler GBP för den miljonen hos Wise än hos GBP (går över taket på 'fair use fx' för gratis-Revolut förstås).Procentsiffra, dvs spread påslag snarare än fast avgift gör att avgiften blir väldigt stor på stora belopp även där.
När jag handlar via Curve eller växlar via Revolut så används ju mastercard eller liknande referenskurs utan påslag.
Om jag förstår det rätt så saknas kopplingen på det till OneWorld poäng och (välkomstbonus poäng) på spend på det? Den kopplingen var min huvudpoäng med kreditkortet och att jag skrev om det här på forumet.
För vanlig kortspend utan den kopplingen så är ju Revolut, Northmill, Klarna kort och neutralisering med Curve för de flesta andra kort svårslagna alternativ för svensk som är mkt utomlands men utgår från lön/tillgångar i Sverige o SEK.