Senaste nytt

HSBC Premier World Elite tillgängligt för svenskar?

Procentsiffra, dvs spread påslag snarare än fast avgift gör att avgiften blir väldigt stor på stora belopp även där.

När jag handlar via Curve eller växlar via Revolut så används ju mastercard eller liknande referenskurs utan påslag. Är ute efter något liknande vid växling från sek kombinerat med insättning (Transfer) i pund på i mitt fall bankkonto i Gibraltar. Och då med större belopp för lgh köp.

Wise har väl typ 0.4% påslag

Procentsiffra, dvs spread påslag snarare än fast avgift gör att avgiften blir väldigt stor på stora belopp även där.

När jag handlar via Curve eller växlar via Revolut så används ju mastercard eller liknande referenskurs utan påslag.
Nu kör jag bara gratis-Revolut men om testar med 1 MSEK så får jag fler GBP för den miljonen hos Wise än hos GBP (går över taket på 'fair use fx' för gratis-Revolut förstås).

Hos Wise får jag 99.4% av Googles SEK-->GBP-kurs, netto efter avgifter.

Om man tycker det är dyrt eller billigt ligger förstås i betraktarens ögon. ;-)

(Jag förstår att 1 MSEK inte räcker för detta, är bara ett räkneexempel).

Testa och se vad du får hos Wise. Jag tycker att dom gör ett helt OK jobb ändå. Har tyvärr inget bättre tips för större belopp.

Om jag förstår det rätt så saknas kopplingen på det till OneWorld poäng och (välkomstbonus poäng) på spend på det? Den kopplingen var min huvudpoäng med kreditkortet och att jag skrev om det här på forumet.

För vanlig kortspend utan den kopplingen så är ju Revolut, Northmill, Klarna kort och neutralisering med Curve för de flesta andra kort svårslagna alternativ för svensk som är mkt utomlands men utgår från lön/tillgångar i Sverige o SEK.

Om jag förstår det rätt så saknas kopplingen på det till OneWorld poäng och (välkomstbonus poäng) på spend på det? Den kopplingen var min huvudpoäng med kreditkortet och att jag skrev om det här på forumet.

För vanlig kortspend utan den kopplingen så är ju Revolut, Northmill, Klarna kort och neutralisering med Curve för de flesta andra kort svårslagna alternativ för svensk som är mkt utomlands men utgår från lön/tillgångar i Sverige o SEK.

"Receive 40,000 reward points when you spend £2,000 in the first 90 days of card membership."

Dessa kan du säkert överföra till OneWorld eller andra program. Likt hur Chase korten fungerar i USA, och i Sverige AMEX Platinum med MR.

Toppen