Senaste nytt

"How much longer may I stay in the US"-meddelande....

joa

Medlem
Det där är ju klippt ut sitt sammanhang men jag gissar att det är vilken information de kräver? Isåfall verkar du helt enkelt vilja ha en kopia på din bokningsbekräftelse på avresan?
Ja, det var nog lite otydligt . Ja det är information de efterfrågar.
 

Hachans

Medlem
Det där är ju klippt ut sitt sammanhang men jag gissar att det är vilken information de kräver? Isåfall verkar du helt enkelt vilja ha en kopia på din bokningsbekräftelse på avresan?

Nej, det de vill ha är ett intyg på att du faktiskt rest. Typ som ett förseningsintyg.

Kanske kan de nöja sig med att resan syns och daterats in en frequent flyer profil i något program?

Kom ihåg att man måste bevisa att man faktiskt rest så en bekräftelse räcker inte så långt.

Men jag anar att i svaret detta klippts från även finns andra alternativ.
 

joa

Medlem
Nej, det de vill ha är ett intyg på att du faktiskt rest. Typ som ett förseningsintyg.

Kanske kan de nöja sig med att resan syns och daterats in en frequent flyer profil i något program?

Kom ihåg att man måste bevisa att man faktiskt rest så en bekräftelse räcker inte så långt.

Men jag anar att i svaret detta klippts från även finns andra alternativ.
Ja, efter att ha läst det en gång till står det ju faktiskt att det räcker med en av dessa två alternativ . Så det borde lösa sig med stämpeln.

"Also send a photo of your passport’s biographic page and one or more of the following:
- A photo of any pages of your passport that contain entry stamps from other countries that occurred after your most recent admission into the United States (please provide a clear, full-page image that includes the etched passport number);
- Travel verification letter from the Cruise line or Airline. (In English) Normally, flight confirmations are presented as attachments. If the flight confirmation is in the form of an e-mail, please send a screenshot of the e-mail.".
 
Toppen