Senaste nytt

Hotelsbysas.com

Nu kom poängen in. Men för lite. Orkar inte bråka men kommer att ha det i huvudet nästa gång jag bokar.

Skulle få:
1 056 bonuspoäng och 528 statuspoäng.
Fick:
935 bonuspoäng och 468 statuspoäng.

Skulle få:
1 378 bonuspoäng och 689 statuspoäng.
Fick:
1 225 bonuspoäng och 613 statuspoäng.

Skillnad på totalt 274 bonuspoäng och 136 statuspoäng. Kollade och dollarn gick ner ca 2.5% mellan bokning och boende så det är inte hela förklaringen.

Lite datapunkter. Har andra samma/liknande erfarenhet?
Hade precis samma. Kunde inte skyllas på dollarn. Orkade inte dra i det men varför anger de hur många poäng i bokningen och sen betalar ut något annat.
Och räknade på det, är inte skatten, skulle ge helt andra siffror.

SAShotels.jpg

För mig har det alltid stämt på poängen med vad som står i bekräftelsen (vilket i sig kan diffa med en enstaka poäng mot vad som står innan man bokar p.g.a. nån sorts avrundningsfel).
Samma för mig, hotell har alltid stämt 100% överens med det bekräftelsen sagt. Däremot har poäng för hyrbilar varit lite vilda västern utifrån min erfarenhet.

Hade en intressant upplevelse. Jag hade tre bokningar under dubbelpoängkampanjen. Hade tre bokningar under slutet av mars och april. Poängen för dom "billiga" hotellen i Bangkok rasslade in. Men hade en bokning i Verona i slutet av mars som skulle ge typ + 3500 EB, men som inte registrerats. Ringde numret som angavs på SAS-sidan för Hotels-bokningar. Hamnade antagligen i Indien, eller närliggande land. Han som jag pratade med kunde naturligtvis inte göra något. Fick två nummer till SAS. P g a av mitt oförtjänta Diamond-kort kom jag fram snabbt och förklarade det hela. Damen som jag talade med på svensk kundtjänst var proaktiv och skulle ta hand om det.

När det gäller hotels.com så har jag vid två tillfällen lyckats boka fel datum på "non refundable booking". Första tillfället löste svenskspråkig kundtjänst det elegant, efter att ha kontaktat hotellet. Nu lyckades jag för andra gången boka fel datum. Hittade svensktalande kundtjänst, lät iofs som hon jag pratade med jobbade hemma. Hon skulle kolla med hotellet. Nu har jag även hittat kontaktuppgifterna till hotellet i Jomtien, Thailand. Löser det sig inte så får 800 kr för två nätter på ett ok hotell hamna på "shit happens kontot":D

Toppen