Senaste nytt

Hotels.com

Jag är för lat att använda både refunder och hålla på och jämföra priser. Är mest nöjd med att kunna boka i tjänsten och sedan kunna använda frinätterna som jag vill..
Första tipset för det är att skaffa notis via Trivago.
Även om vi inte hade notis lyckades vi får ner pris på ett hotell i USA från ca 22,800 (bokades i januari) till 11,500kr (åkte i april, prismatchade 29 mars) - plus 880kr via Refunder..

Bokade en natt i Örebro och blev lite osäker på vilket program som blev mest lönsamt så matade in all tänkbar information i ChatGPT.

- Nivå på Scandic och ungefär vad poängnätter kostar där
- Nivå på Best Western och ungefär vad poängnätter kostar där
- Strawberry spenn 3 per 10 sek och ungefär vad en natt kostar där
- Snittnätter på Hotels.com baserat på senaste årets intjänade nätter

Om den stämmer 100% vet jag inte men jag bokade i alla fall en cash natt på Scandic för att få ihop lite mer poäng till en gratisnatt.

1748259357115.png

Last edited:
Bokade en natt i Örebro och blev lite osäker på vilket program som blev mest lönsamt så matade in all tänkbar information i ChatGPT.

- Nivå på Scandic och ungefär vad poängnätter kostar där
- Nivå på Best Western och ungefär vad poängnätter kostar där
- Strawberry spenn 3 per 10 sek och ungefär vad en natt kostar där
- Snittnätter på Hotels.com baserat på senaste årets intjänade nätter

Om den stämmer 100% vet jag inte men jag bokade i alla fall en cash natt på Scandic för att få ihop lite mer poäng till en gratisnatt.

Visa bifogad bild 165292
Detta förutsätter tillgänglighet av awardnatt, vilket varierar kraftigt över olika program.

Jag tycker det är bäst att jämföra priser hos Google Maps, men det tar inte hänsyn till cashback och eventuella rabatter man får i inloggat läge hos t ex Booking.com/Agoda/Hotels.com.
Google Maps med kollektivtrafik-lager är suveränt för att hitta bra avvägningar mellan pris och läge. Klicka på hotellet, vägbeskrivning, närmsta tunnelbana och gå, så får man en relativt ärlig uppskattning av gångavståndet också.

Eftersom jag gnällde förra gången får jag väl ge de cred denna gång. Bokade hotel nära Venedig flygplats via hotels.com på igår. Skickade in prisgaranti förfrågan på EM (477 kr billigare per natt via hotellets hemsida. Fick svar idag att de betala tillbaka mellanskillnaden. Så ska det fungera. Blir en bra deal eftersom man får ju nästa 10% mot nästa gratis natt och 2-3% via Refunder och 4*Amex poäng (hotellet tog inte Amex om man bokade direkt).

• Gilla
Reactions: hco
Toppen