Jag brukar vara nöjd med hotels.com De har betalat tillbaka för nätter jag har bokat som var inte avbokningsbara några gånger, som under pandemin. Jag är Gold, har fått 12 bonusnätter under åren eftersom jag använder de ofta utomlands. Men nu måste jag gnälla lite.
Bokade tre nätter på hotels.com på ett hotell i Slovenien. Kollade senare och såg att det var runt 7% billigare att boka direkt på hotellet. Skickade in allt för prisgaranti.
Får tillbaka först att jag måste skicka en skärmbild (som jag gjorde första gången).
Får sedan svar att sajten jag har hittat priset på är att "vi inte har verifierat denna sida som pålitlig samt som vi inte heller arbetar med de." Det är ju för fan hotellets egna sida.
Ringa in. Går igenom en labyrint och inmatningar för att till slut kommer till en person. Han tittar på fallet och säger att han måste tala med en "supervisor". Är på hold i nästan 15 minuter (fruktansvärt högt och jobbig jazzmusik). Han kommer tillbaka och säga att eftersom det är en "promotion", hotellet ger en rabatt på 5% när man bokar fler än 3 nätter, kan de inte matcha priset. När jag frågar om goddag yxskaft svaret om inte pålitligt sida vägrar han svarar.
Har hört tidigare att de gör allt de kan för att undvika att leva upp till prisgaranti men nu var det första gången jag upplevde det själv. Med den bonus man få via Refunder, och hotels.com bonus efter 10 nätter är det inte värt att avboka och bokar direkt med hotellet. Men jag kommer inte att vara lika positiv till företaget i framtiden när folk fråga mig var man ska boka rum.
Bokade tre nätter på hotels.com på ett hotell i Slovenien. Kollade senare och såg att det var runt 7% billigare att boka direkt på hotellet. Skickade in allt för prisgaranti.
Får tillbaka först att jag måste skicka en skärmbild (som jag gjorde första gången).
Får sedan svar att sajten jag har hittat priset på är att "vi inte har verifierat denna sida som pålitlig samt som vi inte heller arbetar med de." Det är ju för fan hotellets egna sida.
Ringa in. Går igenom en labyrint och inmatningar för att till slut kommer till en person. Han tittar på fallet och säger att han måste tala med en "supervisor". Är på hold i nästan 15 minuter (fruktansvärt högt och jobbig jazzmusik). Han kommer tillbaka och säga att eftersom det är en "promotion", hotellet ger en rabatt på 5% när man bokar fler än 3 nätter, kan de inte matcha priset. När jag frågar om goddag yxskaft svaret om inte pålitligt sida vägrar han svarar.
Har hört tidigare att de gör allt de kan för att undvika att leva upp till prisgaranti men nu var det första gången jag upplevde det själv. Med den bonus man få via Refunder, och hotels.com bonus efter 10 nätter är det inte värt att avboka och bokar direkt med hotellet. Men jag kommer inte att vara lika positiv till företaget i framtiden när folk fråga mig var man ska boka rum.