Senaste nytt

Hotels.com Welcome Rewards - erfarenheter

Jag måste erkänna att jag har mycket dålig koll på Expediabolagens övriga bonusprogram, men vi får hoppas att det inte blir en försämring för oss som har status inom Hotels.com Rewards.

Erfarenheten säger dock att förbättringar inom bonusprogram generellt sällan är till det bättre.

När man bokar resor på Expedias huvudsite fick man 10% av värdet att använda på framtida resor. Det är precis samma som bonusnätterna på hotels.

Så risken är att det blir försämringar men det är inget avsolut.

Expedia Rewards

Hur många poäng får jag för min bokning?
Intjäning:
Du samlar 2 poäng per 8:e krona du spenderar på hotell, bilar,
paket och saker att göra, och 1 poäng per 40:e krona du spenderar på flyg.
Som Silver-medlem samlar du 10 % poäng mer för varje bokning, och som Gold-medlem får du 30 % poäng mer.
1 poäng för var 40:e krona på flyg

Användning:
Om du inte vill använda alla dina poäng kan du ange ett valfritt antal.
14 poäng = 1 kr till en bokning.

https://www.expedia.se/rewards/howitworks

ebookers bonus+
https://www.ebookers.com/travel-blog/ebookers/bonus-rewardsscoops-industry-award-2/

(Det är ju inte säkert att priserna på de olika sidorna är samma och då blir det svårare att jämföra)

Jag har några frågor om Hotels Rewards:
1. Hur ser det ut 2021, kan man fortfarande gå via någon cashbackwebbsida och samtidigt samla nätter?
2. Om svaret på fråga 1 är ja, vilken cashbackwebbsida rekommenderas?
3. Jag ser att jag har chans att komma upp i guldnivå (jag kommer troligtvis inte ha någon nytta av det, men hänger man på BC så hör det ju till att jaga status). Men, jag kan inte hitta brytpunkten på mitt medlemsår. Vet någon hur man kollar upp det?

1. Hur ser det ut 2021, kan man fortfarande gå via någon cashbackwebbsida och samtidigt samla nätter?
3. Jag ser att jag har chans att komma upp i guldnivå (jag kommer troligtvis inte ha någon nytta av det, men hänger man på BC så hör det ju till att jaga status). Men, jag kan inte hitta brytpunkten på mitt medlemsår. Vet någon hur man kollar upp det?
Svar på trean: I appen hittar jag det på fliken ”rewards” och scrollar sen en bra bit ned där.

1. Osäkert. Jag har fått min senaste stay på fem
nätter avvisad med en cashbacksida jag använt frekvent utan problem tidigare. Synd detta då den kostade 10’ sek+ och hade gett bra tillbaka. Bara en datapunkt detta så kanske en oturlig slump?

Refunder fungerar finfint för mig, även under 2021.

Bifogar deras villkor som skärmdumpar.

66FB1746-C32C-4987-A939-1DC5792E4C06.png

7D403A67-5C6F-4557-A721-A3082E55457C.png

Någon som vet om hotels fortf kör med rabattkoder som ger en extra stämpel vid boking? Kanske till och med kan lägga upp en sådan här?

Toppen