Senaste nytt

Hotels.com Welcome Rewards - erfarenheter

Blir mer och mer trött på hotels.com.
Jag tycker det är ok med gratis nätterna men saknar status perks mer o mer faktiskt.

Hade jag inte bott så mycket på olika ställen där det är smidigt att boka via hotels hade jag seriöst övervägt att överge hotels.com.

Jag tycker tvärtom jag får bättre och bättre recognition på hotellen. Uppgraderingar, välkomstgåvor osv och de står långt ifrån alltid med när man bokar hotellet.

Tvärtom så får jag sämre och sämre erkännande i hotellens egna program. Radisson vet jag inte när jag blev uppgraderad på sist tex.

• Gilla
Reactions: M.K
Blir mer och mer trött på hotels.com.
Jag tycker det är ok med gratis nätterna men saknar status perks mer o mer faktiskt.

Hade jag inte bott så mycket på olika ställen där det är smidigt att boka via hotels hade jag seriöst övervägt att överge hotels.com.

Brukar jämföra pris mellan hotels.com och att boka direkt via hotellet och för mig är det sällan statusförmåner hotellets program motiverar prisskillnaden.

Dessutom uppskattar jag de förmåner jag kan få på vissa hotell genom att vara Silver/Guld-medlem inom Hotels.com Rewards. Lägg där till bonusnätterna så kommer jag vara hotels.com lojal även framöver.

Jag tycker tvärtom jag får bättre och bättre recognition på hotellen. Uppgraderingar, välkomstgåvor osv och de står långt ifrån alltid med när man bokar hotellet.

Tvärtom så får jag sämre och sämre erkännande i hotellens egna program. Radisson vet jag inte när jag blev uppgraderad på sist tex.

Brukar jämföra pris mellan hotels.com och att boka direkt via hotellet och för mig är det sällan statusförmåner hotellets program motiverar prisskillnaden.

Dessutom uppskattar jag de förmåner jag kan få på vissa hotell genom att vara Silver/Guld-medlem inom Hotels.com Rewards. Lägg där till bonusnätterna så kommer jag vara hotels.com lojal även framöver.

Roligt att det är några som får lite mer än bara var 10:e natt som kickback.
Jag bor en hel del via hotels.com såväl som direkt via hotellens egna webbsidor/program.
Har guld på NordicChoice, Radisson, Diamond på BW och några silver. Bor jag via dessa så får man alltid vouchers/perks.

Det sista året så har jag fått ”recognition” på ett hotel som tydligt var markerat som GOLD hotel på hotels.com, det var en mini flaska vin på en bokning värd 13.000.

Som sagt, kul att ni upplever det bättre än mig.

27C23934-4418-4308-A0A3-10BC9A593C25.png

Fick detta av hotels idag:

Kära resenär,

Vi vill berätta för dig om ändringar i vårt lojalitetsprogram Hotels.com® Rewards.

Från och med 27/11/2019 kommer vi ta ut en inlösenavgift på 45 SEK för varje bonusnatt1 du löser in. Om du däremot löser in bonusnätter i Hotels.coms app betalar du ingen inlösenavgift!

Vi inför den här ändringen för att täcka vissa kostnader för programmet så att ni 43 miljoner Hotels.com Rewards-medlemmar kan fortsätta ta del av våra förmåner.

Varje gång du samlar 10 nätter får du alltså 1 bonusnatt. Du betalar för inlösenavgiften samt för ordinarie skatter och avgifter. Kom ihåg att du inte behöver betala någon inlösenavgift när du löser in bonusnätter i appen.

Fick detta av hotels idag:

Kära resenär,

Vi vill berätta för dig om ändringar i vårt lojalitetsprogram Hotels.com® Rewards.

Från och med 27/11/2019 kommer vi ta ut en inlösenavgift på 45 SEK för varje bonusnatt1 du löser in. Om du däremot löser in bonusnätter i Hotels.coms app betalar du ingen inlösenavgift!

Vi inför den här ändringen för att täcka vissa kostnader för programmet så att ni 43 miljoner Hotels.com Rewards-medlemmar kan fortsätta ta del av våra förmåner.

Varje gång du samlar 10 nätter får du alltså 1 bonusnatt. Du betalar för inlösenavgiften samt för ordinarie skatter och avgifter. Kom ihåg att du inte behöver betala någon inlösenavgift när du löser in bonusnätter i appen.
Se 7 inlägg upp i tråden ;)

Roligt att det är några som får lite mer än bara var 10:e natt som kickback.
Jag bor en hel del via hotels.com såväl som direkt via hotellens egna webbsidor/program.
Har guld på NordicChoice, Radisson, Diamond på BW och några silver. Bor jag via dessa så får man alltid vouchers/perks.

Det sista året så har jag fått ”recognition” på ett hotel som tydligt var markerat som GOLD hotel på hotels.com, det var en mini flaska vin på en bokning värd 13.000.

Som sagt, kul att ni upplever det bättre än mig.

Jo, jag har också status i alla de programmen. Och det är hit and miss vad man får.

Men för mig är valet enkelt, boka billigt via hotels och kanske få statusförmåner, eller boka dyrt via hotellens egna kanaler och kanske få statusförmåner.

Expedia tänker slår ihop alla sina lojalitetsprogram.
Möjligtvis dåliga nyheter eftersom alla utom Hotels.com är skräp.

Expedia Group to Unify Its Loyalty Programs into One Global Rewards Platform
customers can soon enjoy the most complete travel rewards offering in the industry. The program will consist of unique member pricing discounts and the ability to earn and redeem rewards across all Expedia Group brands, such as Expedia, Vrbo, Hotels.com, Travelocity, and Orbitz. The new program will span flights, hotels, vacation rentals, car rentals, cruises, and activities.”

Members will find that “their current rewards will be even more valuable, as they will gain access to the world of Expedia Group through one consolidated, easy to use program.”

Expedia Group to Unify Its Loyalty Programs into One Global Rewards Platform | Business Wire

Jag måste erkänna att jag har mycket dålig koll på Expediabolagens övriga bonusprogram, men vi får hoppas att det inte blir en försämring för oss som har status inom Hotels.com Rewards.

Erfarenheten säger dock att förbättringar inom bonusprogram generellt sällan är till det bättre.

Toppen