Senaste nytt

Hotels.com Reward Slopas, ersätts av Expedia VRBO

Ok, fattar jag rätt nu.
Jag är idag halvvägs med ett snittvärde på 1700kr, vilket i gamla systemet skulle ge ett värde av 850kr, om jag fortsatte i samma stil. Dvs att mitt snittvärde efter 10 nätter fortfarande är 1700kr.
Nu är de "schysst" och ger de som är på väg mot en frinatt kickback på 10% av genomsnittligt värde, dvs typ 85kr?

Hej booking.com

Jag kan hålla med om att "the value of each stamp" inte är supertydligt, men jag har då tolkat det som att du får 10% av det du betalade för var och en av de insamlade nätterna, dvs du kommer att få 850 kr för dina fem stämplar.

Loggade precis på. Konverterad till OneKey. Fick 0 i reward. Hade tre fria nätter... Frustrerande att behöva jaga supporten om sånt här.

Edit: Hmm... Verkar som att det gamla systemet fortfarande är kvar bakom ytan. Jag kan se mina nätter och kan även boka dem.

Jag måste säga att i mina ögon verkar inte förändringen gälla Sverige, inte nu i alla fall.
Loggar jag in på VRBO US så får jag info om att konvertera till OneKey. Fick även upp ett fönster som inte gick att gå ifrån utan att stänga eller fortsätta konverteringen.
På svenska sidan kommer ingen info om bonusprogrammet och jag ser överhuvudtaget ingen info alls om något bonusprogram på VRBO.
På Hotels.com och Expedia finns mina gamla bonusprogram med intjänad och kommande bonus kvar, ingen info alls om förändring utöver att inloggning ska kunna göras till alla sidorna med samma inloggning.

Hoppades att ändringen av inloggningen skulle innebära möjlighet att boka alla VRBO objekt genom Hotels.com (vilket gick för ca. ett år sen och jag inbillade mig kunde vara en test inför förändringen) och på så sätt få Hotels.coms bonus på VRBO-bokningar.
Får se vad som händer och om det blir lönt att stanna hos Expediaföretagen då jag tycker att Booking & Airbnb just nu erbjuder bättre priser och utbud totalt sett.

För mig som är novis på området… hur funkar nuvarande program? Måste jag ta ut mitt genomsnittsvärde på en hotellnatt eller kan man ta flera nätter om det värdet täcker det?

För mig som är novis på området… hur funkar nuvarande program? Måste jag ta ut mitt genomsnittsvärde på en hotellnatt eller kan man ta flera nätter om det värdet täcker det?
Du kan använda värdet av en bonusnatt per bokad natt. Alltså, bokar du två nätter så kan du inte använda värdet av t.ex tre bonusnätter. Är bonusnatten värd mer än bokningen så går överskjutande pengar förlorade. Du får inte någon ny bonus på en bokning där du använder bonusnätter. Betalar du t.ex e del av en natt med bonus på en bokning med 10 nätter så blir det ingen bonus för någon av nätterna. Därför är det mest lönsamt att boka så man betalar med lika många bonusnätter som antalet nätter i bokningen och med ett värde på max samma belopp som nätterna kostar.

Du kan använda värdet av en bonusnatt per bokad natt. Alltså, bokar du två nätter så kan du inte använda värdet av t.ex tre bonusnätter. Är bonusnatten värd mer än bokningen så går överskjutande pengar förlorade. Du får inte någon ny bonus på en bokning där du använder bonusnätter. Betalar du t.ex e del av en natt med bonus på en bokning med 10 nätter så blir det ingen bonus för någon av nätterna. Därför är det mest lönsamt att boka så man betalar med lika många bonusnätter som antalet nätter i bokningen och med ett värde på max samma belopp som nätterna kostar.
Tack. Det klargjorde det hela för mig

Du får inte någon ny bonus på en bokning där du använder bonusnätter. Betalar du t.ex e del av en natt med bonus på en bokning med 10 nätter så blir det ingen bonus för någon av nätterna.

Det där stämmer väl inte? Givet att man inte får någon bonus för den natten man betalar med en annan bonusnatt, men alla andra får man bonus för.

Det där stämmer väl inte? Givet att man inte får någon bonus för den natten man betalar med en annan bonusnatt, men alla andra får man bonus för.
Det har aldrig jag fått tidigare men ser att det nu står att man får det. Ett bra tag sen jag löste in så vet inte när detta ändrats. Du har i alla fall rätt!

• Gilla
Reactions: srg
Fattar inget, var gold på Hotels, nu nere på blue. Hade 3 gratisnätter för runt 1800-2200/st, de är borta. Gör jag en dummy-bokning kan jag varken använda frinätter eller få nån liknande rabatt. Har inte fått nån info om att detta ska släpa efter. Tycker det är uruselt att det går skarpt innan allt är på plats. Kanske dags att titta på att jobba upp status i en riktig hotellkedja.

Toppen