Jag kunde ändra region till Tyskland (utan VPN) då blir priserna i EUR men man kan enbart välja tyska som språk och det går inte att betala med applepay på grund av ”felaktig adress” däremot gick det igenom med sparat Amex.Jag har haft det inställt på NOK länge, ändrades som tur var inte nu. Perfekt med points+ eller SAS MC om kampanj.
Kanske går ändra om du testar VPN?
Riktigt dåligt. Detta kommer troligtvis göra att jag bokar på andra ställen då jag alltid vill betala i lokal valuta.Kolla min post i inlägg #49. Där finns informationen om hur valutan för kontot styrs - verkar inte vara så att vi kan byta längre själva.
Jag körde igenom en bokning efter att ha växlat till tyskland och sen växlade jag tillbaka, det verkar fungera och står som kommande cashback.@Fredah Det går också att göra ett konto till som alternativ med en valuta som erbjuder bra CB.
Jag kan nu bekräfta att det funkar att växla land för att få bokningen i lokal valuta och ändå få ”stämplar” när man växlar tillbaka syns beloppet i sek. Men det funkar ju dock inte att använda Refunder när man har hotels Tyskland inställt tyvärr.Jag körde igenom en bokning efter att ha växlat till tyskland och sen växlade jag tillbaka, det verkar fungera och står som kommande cashback.
Bara störigt att man ska behöva göra så och att man inte kan välja vilket språk man vill. Jag har alltid kört engelska tidigare då det i de fall man behöver visa upp någon bokningsbekräftelse underlättar om det inte är på svenska.
Men du menar typ köra USA och någon cash-back sida där som har hotels?
Inte tänkt på det tidigare, men ser att jag också har ett par nätter som fortf ligger som obekräftade sedan snart 4v, där nätter både före och efter under samma resa, på andra hotell, är bekräftade. Tar man det med deras support?Inget sånt hos mig.
En annan fråga, hur länge brukar ni vänta på att stöta på när genomförda nätter inte slutförts utan ligger kvar på obekräftade? Brukade tidigare f3å ganska snabbt men nu har jag tre vistelser som är dryga tre veckor sen som inte blivit klara.
Om du har betalt på hotellet tar det numera 35 dagar innan det kommer inInte tänkt på det tidigare, men ser att jag också har ett par nätter som fortf ligger som obekräftade sedan snart 4v, där nätter både före och efter under samma resa, på andra hotell, är bekräftade. Tar man det med deras support?