Senaste nytt

Hotels.com förändrar villkoren i sommar för rewards

Kolla min post i inlägg #49. Där finns informationen om hur valutan för kontot styrs - verkar inte vara så att vi kan byta längre själva.

Jag har haft det inställt på NOK länge, ändrades som tur var inte nu. Perfekt med points+ eller SAS MC om kampanj.

Kanske går ändra om du testar VPN?
Jag kunde ändra region till Tyskland (utan VPN) då blir priserna i EUR men man kan enbart välja tyska som språk och det går inte att betala med applepay på grund av ”felaktig adress” däremot gick det igenom med sparat Amex.
Kolla min post i inlägg #49. Där finns informationen om hur valutan för kontot styrs - verkar inte vara så att vi kan byta längre själva.
Riktigt dåligt. Detta kommer troligtvis göra att jag bokar på andra ställen då jag alltid vill betala i lokal valuta.

@Fredah Det går också att göra ett konto till som alternativ med en valuta som erbjuder bra CB.
Jag körde igenom en bokning efter att ha växlat till tyskland och sen växlade jag tillbaka, det verkar fungera och står som kommande cashback.
Bara störigt att man ska behöva göra så och att man inte kan välja vilket språk man vill. Jag har alltid kört engelska tidigare då det i de fall man behöver visa upp någon bokningsbekräftelse underlättar om det inte är på svenska.

Men du menar typ köra USA och någon cash-back sida där som har hotels?

Ja det går ju om man orkar med besväret. Jag hade två konton förr, men orkade inte med ha rewards splittade.

Toppen