Senaste nytt

Hotellkontakter? Bo på hotell i 3 månader i Stockholm

Jon Adolfsson

Ny medlem
Jag går och funderar på att bo på hotell i 3 månader (sept-dec), under tiden de renoverar min lägenhet.

Har begärt in offert från Clarion och Elite, men tänkte även slänga ut en förfrågan här om det inte finns någon vänlig själ sitter på några hotellkontakter? Kan betala en finders fee.

Dubbelrum, i Sthlm city.
 

EricT

Medlem
En kompis bodde på Berns i 11 månader (pris ca 900kr natten inkl frukost etc.) Han flyttade sedan till Grand där han fortfarande bor. Relativt billigt tror jag...miss ej pris men jag kan kolla om du vill bo där.

Vad har du för budget/natt?
 
Berns eller Grand-klass behövs egentligen inte.

Budget är oklart, helst kring 600-700. Eller hamnar man i Botkyrka då?

nästan så..med tanke på hur hotell priserna skjutit i höjden, men skulle tro att dom kan nog göra lite på rumspriserna om du kommer och säger att du vill bo där i x månader.

snittpriset för sthlms innestad låg i juni på 1870 kr/natt enligt ngn reseblaska jag läste
 

Magino

Medlem
För 700kr natten skulle jag kunna hyra ut min lgh. Ligger kanske inte jättecentralt. tar 15 minuter till T-centralen. men kan slänga med ett SL-kort i hyra ;)
*Städning en gång i veckan ingår
 

JacobGBG

Medlem
Hotell är oftast mycket förhandlingsvilliga när det kommer till såna långa vistelser. Jag skulle inte tveka på att gå ut med en förfrågan till Grand och Lydmar och föra en tuff förhandling. Under höst/vinterhalvåret gissar jag att deras occupancy rate är som bäst 75% (och då är det högt). Det finns på sin höjd ett par dagar under denna tid på året. Se till att du väljer ett hotell som är del av något program bara! (Club Carlson - Radisson, Starwood - Sheraton, Luxury hotels of the world - Grand etc) så kommer du antagligen tjäna ihop till en betald semester under hotellboendet.

Om jag minns rätt så var snitt occupancy rate i Sthlm 2010 något i stil med 65%.
 
Toppen