Senaste nytt

Hotellbokning med rocketmiles.com

Personligen skulle jag säga att 18.000 miles hos United är värt 2000 kronor, och du får ett hotell på köpet. För 60.000 poäng kan du resa business från Tokyo till Rarotonga som exempel med United miles. @staff
Haller med! Dock blev det inte av denna gangen da jag annu inte spikat mina datum.

Verkar som Rocketmiles numera matchar ditt IP-nummer mot betalningsalternativ. Exempelvis om man har ett svenskt IP-nummer så får man bara betala med Mastercard/VISA, men om man har ett amerikanskt IP-nummer så får man Mastercard/VISA/AmEX/Discover. Det är alltid intressant med AmEx för att trigga 2-4-1 så jag la en beställning på ExpressVPN ( Fast and Secure Worldwide VPN ) som tillåter IP-nummer byte till Storbritannien, Nederländerna, Tyskland, USA, Kanada, Frankrike, Schweiz, Sverige, Italien och Ryssland.

Därefter gick jag till den pågående promotion med BA för att få extra 3K enligt ( Rocketmiles - Avios Travel Rewards Programme - 3K bonus ). När hela proceduren var avklarad så kommer bokningen att generera:
1) 10 000 avios till British Airways
2) 1260 EB poäng till SAS
3) 6300 SEK mindre mot målet av 150 000 SEK för 2-4-1.

Fick det här att fungera också efter några försök. Valde "Executive Club" för sign-up bonusen men det gick enbart att välja "Avios" för hotellnatten samt 3000 bonusen. Vad är det för skillnad på dessa två program?

Fick det här att fungera också efter några försök. Valde "Executive Club" för sign-up bonusen men det gick enbart att välja "Avios" för hotellnatten samt 3000 bonusen. Vad är det för skillnad på dessa två program?

Det hade varit intressant att veta också. Som jag kan se det så är det möjligt att överföra sina Avios från BA.com till Avios.com och på så vis slå ihop poängen med de som kommer in från hotellbokningen.

Det är möjligt flytta avios.
Tips: Hos rocketmiles verkar det ge mest boka avios (snarare än BAEC )som man sedan kan flytta till BA

Fråga: Om min flickvän skapar ett rocketmileskonto och jag betalar med mitt kort, ställer det till problem?

Last edited:
Det är möjligt flytta avios.
Tips: Hos rocketmiles verkar det ge mest boka iberia avios (snarare än avios eller BAEC )som man sedan kan flytta till BA

Fråga: Om min flickvän skapar ett rocketmileskonto och jag betalar med mitt kort, ställer det till problem?

Var inga problem när min flickvän gjorde det och jag betalade med mitt Amex med hjälp av den lösning som jag nämnde tidigare. Avios, Ibera, BA verkar alla ihopkopplade, så det ska inte vara några problem att flytta poäng däremellan.

Jag märkte att man inte får 5.000 miles + vanliga miles utan det är minimum 5.000 miles totalt.
Bokar man t ex 5 nätter får man inte alltid extra bonus utan det kan bli bara 5.000 miles.

Försöker jag att boka bara en natt får jag bara dyra room rates. T ex 110 EUR per natt i Bangkok på de dagarna jag har kollat.
Annars kan man hitta samma hotell från 60 EUR på andra bokningssajter.

Toppen