Senaste nytt

Hotellbokning med rocketmiles.com

Jag tycker om Rocketmiles.com
Det är lätt som en plätt att ta in poängen.

2000 poäng är posted till United 2 dagar efter stay.

Tyvärr ingen AMEX ännu om man betaler i SEK.
Dock kan man betala med USD.

De lovade att där skulle händer någonting i framtiden:

We are working with our merchant account company to include American Express as one of the credit cards that we can accept. However, this application process may take a few weeks to complete. We are always working to provide a better experience for our customers and hope to have this feature in the near future.

We appreciate your interest in booking your hotel stays with us. We look forward to having you back with us soon.

Kind Regards,
Rocketmiles Concierge

Attachments

• rocketm.jpg
    rocketm.jpg
    161,1 KB · Visningar: 631
3.000 bonus miles till Air Canada Aeroplan för första bokning

Rocketmiles - Aeroplan 3,000 First Purchase Bonus Terms and Conditions

Boka senast: 2014-DEC-31
Övernatta senast: 2015-DEC-31

Rocketmiles skrev:
Aeroplan 3,000 First Purchase Bonus Terms and Conditions
  • Qualifying Activity: To be eligible, the hotel reservation MUST BE BOOKED USING THIS PROMOTIONAL LINK (Rocketmiles - Aeroplan 3,000 First Purchase Bonus by 11:59PM CT on 31 December 2014 and travel by 31 December 2015 (a yellow banner at the top of the search results page will clearly show if search criteria qualify for the bonus).
  • Limited to first time customers and subject to investigation post-purchase.
  • Limit one per customer.
  • Limit one per stay.
  • Promotional offer can not be applied to existing bookings or retroactively applied to bookings not made using the link above.
  • Promotional offer can not be combined with any other bonuses or offers.
  • Rocketmiles reserves the right to retract a bonus at any time if it detects fraud, stacking of bonuses, technical errors, cancel/rebooking activity (defined by identical search criteria), or any deceptive behavior attempted to circumvent the limits expressed above, including multiple accounts.
  • Rocketmiles reserves the right to change the terms of a promotion, or end a promotion, at any time. Rewards that can not be posted due to incorrect or incomplete information may become ineligible after 12 months of attempts with no customer response.
  • See Rocketmiles - Terms and Conditions for full terms, or call our friendly concierges at 1-855-355-7625 with questions of eligibility or for any other assistance.
  • ®Aeroplan is a registered trademark of Aimia Canada Inc.

http://www.businessclass.se/forum/t...lan-när-man-handlar-på-ebay-via-estore.14108/
Miles på Aeroplan går inte ut så länge man har ett aktivitet minst en gång inom 18 månader.
Med 30.000 Aeroplan miles kan man boka en bonusresa T/R inom Asien* i Business class.

*Asia 1 zone: China, Hong Kong, Japan, North Korea, Singapore, South Korea, Taiwan, Thailand, Vietnam.
Redeem Aeroplan Miles | Flight Reward Chart

Visa bifogad bild 21080

Kan meddela att det tydligen går att få poäng på både Rocketmiles och IHG, Holiday Inn i detta fall. Hade en vistelse i Portsmouth bokad via Rocketmiles. När jag påtalade att jag var medlem, för att få fritt Internet, och hade gjort bokningen via en extern site så lades mitt kortnummer in och 3 kvalificerande nätter 3000 p ramlade till IHG, inga mängder, men en glad överraskning. Sedan kom det 10 000 miles till AAdvantage också:D

Någon som haft problem med att få in poäng för bokningar gjorda genom Pointshound?

Rocketmiles var inga problem, där kom poängen nästan direkt till M&S. Men Pointshound har inte dykt upp trots att det står att de är postade för längesedan. Får heller inget svar när jag mailar dem, har testat 2 gånger.

Pointshound är mycket slöare än Rocketmiles. Mina kom efter ca. 3 månader, stod också som postade under en längre tid.

Rocketmiles kor dubbla poang -- site-wide -- pa bokningar gjorda idag. Var t.ex. nagot hotell i Bangkok som gav 18,000 Mileage Plus miles for tva natter.

Rocketmiles kor dubbla poang -- site-wide -- pa bokningar gjorda idag. Var t.ex. nagot hotell i Bangkok som gav 18,000 Mileage Plus miles for tva natter.
På vilket hotell och datum?
Jag får inte någon dubbla miles kampanj när jag går direkt till Rocketmiles - Book Hotels Earn Thousands of Frequent Flyer Miles :confused:

Min sökning
  • När: Mellan 2015-FEB-23 och 2015-FEB-25, två nätter
  • Antal person per rum: 2 vuxna i ett rum
  • Hotell: The Peninsula Bangkok

På Rocketmiles.com
"Grand Balcony - 1 bed requested för 2 personer inkl. frukost" kostar 8.722 SEK och det ger 9.000 miles till United Mileage Plus konto.
Screensho20150122_1.png

På Hotelscombined.se
"Balcony Room - Bed & Breakfast, 30 Dagar, Förskottsbetalning, Ingen Återbetalning" kostar 5.137 SEK hos Venere.com
Screensho20150122_2.png

8.722 - 5.137 = 3.585 SEK är mellanskillnaden​

Man kan köpa 1.000 United miles för 35 USD + 7,5% skatt (United Airlines Buy or transfer miles)
35 USD x 9 + 7,5% = 338,625 USD = ca 2.790 SEK

Slutsats: behöver man 9.000 United miles, blir det billigare att boka samma hotell, samma rumkategori på Venere.com och köpa 9.000 United miles separat.
Ifall man får 18.000 United miles för samma summa (8.722 SEK) blir kalkylen annorlunda.

Last edited:
På vilket hotell och datum?
Jag får inte någon dubbla miles kampanj när jag går direkt till Rocketmiles - Book Hotels Earn Thousands of Frequent Flyer Miles :confused: Venere.com och köpa 9.000 United miles separat.
Anvand denna lanken: Rocketmiles - Double Partners, Double Miles

Erbjudandet galler endast den 22 Januari (CT). Max antal poang man kan tjana ar 30,000.

Prisexempel for 2 natter (Ramada Plaza Menam):

upload_2015-1-23_12-52-21.png

Dock ar hotellet ganska mycket dyrare pa Rocketmiles jamfort med pa andra OTAs, och det ar ju inget fantastiskt hotell direkt. Tror man kan fa Four Seasons eller Shangri La for ungefar samma pris. Dock inga 18,000 miles...

Vad tycker du @Dr. Miles? Ar det vart det?

Last edited:
Toppen