Nja, spelar nog inte så stor roll om man har råd eller inte, kan vara nog irriterande att ha ett belopp om $1.500 reserverat på kortet och brytdatum slår in. Hotellen/inlösaren är inte snabba på att släppa reservationen oftast.
Hmm... men ett reserverat belopp faktureras väl aldrig vid brytdatumet? Det har jag iaf aldrig varit med om på något kreditkort jag har haft.
Fast är det reserverat så händer det ju inget även fast du passerar ditt brytdatum. Pengarna är fortfarande reserverade och hamnar således inte på fakturan. Därför är det ju direkt felaktigt att skriva att man betalar en hög reservation som vissa skriver här, eftersom man aldrig betalar om inget händer.Nja, spelar nog inte så stor roll om man har råd eller inte, kan vara nog irriterande att ha ett belopp om $1.500 reserverat på kortet och brytdatum slår in. Hotellen/inlösaren är inte snabba på att släppa reservationen oftast.
Precis.Fast är det reserverat så händer det ju inget även fast du passerar ditt brytdatum. Pengarna är fortfarande reserverade och hamnar således inte på fakturan. Därför är det ju direkt felaktigt att skriva att man betalar en hög reservation som vissa skriver här, eftersom man aldrig betalar om inget händer.
Edit: tvåa på bollen
Har aldrigt tänkt på att vissa hotel drar deposit/natt, men nu vet jag.
Skaffade faktiskt ett kreditkort främst pga hotel depositionen, utöver andra fördelar. Dumt att låna ut pengar till hotel.
Inte att vissa hotell drar deposition/natt, beroende på hur många nätter man stannar.Uppenbarligen måste du ju tänkt på det, annars skulle du ju inte skaffat ett kreditkort pga det? Eller tänker jag fel när jag läser ditt inlägg? Att du skaffade ett kreditkort just pga reservationen som du inte tänkte på?