Senaste nytt

Hotell i Singapore + statusmatch från Eurobonus Gold

i013145

Medlem
Hej alla glada. Ska ta med grabben som fyller 18 till Singapore i Oktober. Aldrig varit där tidigare. Kan någon rekommendera ett hotell som är del av en kedja som jag kan statusmatcha mitt EBG till och därmed få några fördelar? Eller bara rekommendera ett hotell generellt som en nybliven 18-åring gillar?

Tack för ett bra forum och ett speciellt tack till alla er som lägger ner tid och kraft att hjälpa andra.
Ha det fint,
 

Hachans

Medlem
Hej alla glada. Ska ta med grabben som fyller 18 till Singapore i Oktober. Aldrig varit där tidigare. Kan någon rekommendera ett hotell som är del av en kedja som jag kan statusmatcha mitt EBG till och därmed få några fördelar? Eller bara rekommendera ett hotell generellt som en nybliven 18-åring gillar?

Tack för ett bra forum och ett speciellt tack till alla er som lägger ner tid och kraft att hjälpa andra.
Ha det fint,

Du kommer nog ha problem att hitta hotellkedjor som matchar till ditt flygprogram.

Kan tipsa om Mercure Bugis. Väldigt trevligt med schysst pool.
 

Taggen

Medlem
Hej alla glada. Ska ta med grabben som fyller 18 till Singapore i Oktober. Aldrig varit där tidigare. Kan någon rekommendera ett hotell som är del av en kedja som jag kan statusmatcha mitt EBG till och därmed få några fördelar? Eller bara rekommendera ett hotell generellt som en nybliven 18-åring gillar?

Tack för ett bra forum och ett speciellt tack till alla er som lägger ner tid och kraft att hjälpa andra.
Ha det fint,
Svårt att rekommendera utan budget. Det skiljer i pris ganska mycket mellan Fullerton Bay och Hilton Garden Inn.
 
  • Gilla
Reactions: hco

Tonton

Medlem
Om du inte är fast i Hotellträsket och måste bo på en specifik kedja, så skulle jag ändå så ett slag för Marina Bay Sands.

I princip hela hotellet är nyrenoverat, alla kids känner till hotellet/byggnaden, och det är väldigt instavänligt! 18-åringen kommer må bra, och du kommer vara nöjd :)
 

intuition

Medlem
Om du inte är fast i Hotellträsket och måste bo på en specifik kedja, så skulle jag ändå så ett slag för Marina Bay Sands.

I princip hela hotellet är nyrenoverat, ...

De flaggar iofs upp följande direkt i bokningen:
Skärmavbild 2023-08-20 kl. 20.08.28.png


Dvs renovering verkar pågå för fullt i hela torn1 och 2.

Hur som helst, du har inte några bra tips på hur/när/var man bokar till bästa pris/prestanda? SEK går ju inget vidare mot SGD och enklaste rum hamnar på typ 7500kr/natt.
 

TP12

Medlem
De flaggar iofs upp följande direkt i bokningen:
Visa bifogad bild 145190

Dvs renovering verkar pågå för fullt i hela torn1 och 2.

Hur som helst, du har inte några bra tips på hur/när/var man bokar till bästa pris/prestanda? SEK går ju inget vidare mot SGD och enklaste rum hamnar på typ 7500kr/natt.
Nu har jag inte bott här än. Men bokade detta för nyårsafton för ca 4400 kr för den natten. Inte direkt vid vattnet men nära.

Går att boka via tex Hyatt eller SLH: https://thehoteltelegraph.com/
 

Tonton

Medlem
De flaggar iofs upp följande direkt i bokningen:
Visa bifogad bild 145190

Dvs renovering verkar pågå för fullt i hela torn1 och 2.

Hur som helst, du har inte några bra tips på hur/när/var man bokar till bästa pris/prestanda? SEK går ju inget vidare mot SGD och enklaste rum hamnar på typ 7500kr/natt.

I April så var 2/3 av alla rum (850/1282) rum färdigrenoverade enligt MBS. De behåller nog samma varning, mest för att ingen ska bli överraskad/besviken att arbete fortfarande pågår.

Enligt nedan så är det nu fokus på nya sviterna som fixas. Detta ska vara klart under 2023. Jag killgissar och påstår att det nog inte är så jättestörande.

Currently, over 850 rooms have been completed, nearly two-thirds of the 1,282 rooms that will result from the renovation at Towers 1 and 2. The next phase of renovation will focus on the ultra- luxe suites. All in, the hotel renewal will see more suites being created at Marina Bay Sands within these two towers – from 137 previously to around 422 – to cater to rising demand for luxury travel.

Källa: https://www.marinabaysands.com/cont...ushers-in-a-new-era-of-luxury-hospitality.pdf


Med det sagt - så har jag inget tips på hur man får ner priset. Länge sedan jag kikade på Singapore, pga Covid + kostnadsbild. :/
 
Toppen