Senaste nytt

Hotell i Hong Kong 4-6 april?

Har inte direkt tight budget, 1.500 per natt skulle jag inte säga är extremt lågt för HK.
Men är man ute 10 till 02 varje dag så behöver man ju inte betala för mer än vad man behöver, dvs en säng.

Det var inte menat att vara spydig, du pratade trots allt om 900kr för 3 nätter. Men betänkt att du åker kring påsk, du har inte bokat än och 1500 SEK när dollarn stigit så mycket räcker faktiskt inte så långt om man vill bo både bra och centralt.

Det var inte menat att vara spydig, du pratade trots allt om 900kr för 3 nätter. Men betänkt att du åker kring påsk, du har inte bokat än och 1500 SEK när dollarn stigit så mycket räcker faktiskt inte så långt om man vill bo både bra och centralt.

Jag tog inte illa upp på något sätt.
Det var mest att polarn hade bott där och hade bara gott att säga om den hostel vistelsen.
Eftersom jag bara kommer vara typ 7-8 timmar på rummet per dag och sova så behöver jag egentligen inte mer och 900 SEK för 3 nätter är ju typ gratis.

Men ska kika mer på detta imorgon när jag har tillgång till kontoret med lite fler skärmar, får ju nästan lite klaustrofobi att sitta och klicka runt på 13.3" med 111 flikar uppe. :p

Hittar jag inget annat så kan man ju alltid ta det där i Aberdeen, var ju också typ gratis.

IBIS Sheung Wan kan också vara värt att kolla upp om du bara ska ha ett rum. Autentiska kvarter men 10-15 min prommenad till Central.

Jag kan också rekommendera detta hotell, har bott där vid flertal tillfällen och är nöjd med både läget och "komforten". Typisk Ibis-design på rummen.

MTR Island line har förlängts och under detta kvartal öppnar en ny station i närheten av hotellet.

Prisläget då jag har bott på hotellet har legat på ungefär 1000:-/natten för ett avbokningsbart dubbelrum.

Reser man själv och bara är ute efter ett bra läge i Central rekommenderar jag Mini Hotel Central. Dock väldigt små rum som endast lämpar sig för kärlekspar eller ensamresenärer. Prisläge 500:-/natten via hotels.com vid mina besök.

Vad säger ni om man säger Aberdeen annars?
Ligger ju på andra sidan men har fått väldigt bra omdömen.
Ovolo Southside, 3 nätter för 1.900 SEK, 3-6 April.

Verkar extremt prisvärt om man beaktar följande:
Gratis minibar, happy hour mellan 18-20 varje dag, shuttle till mer centrala punkter etc.
Nytt fint mindre hotell.

Eller är det riktigt drygt att transportera sig fram och tillbaka?

Det är rätt surt att ta sig till och från Aberdeen 07.30-09.30 och 18.00-20.00 oavsett om man tar tunneln eller åker runt. Mitt på dagen och sent på kvällen är det inga problem alls.

Vi är många i Hong Kong i början av April tydligen.
Jag kommer bo på Conrad.

Jag är lite inne på Conrad faktiskt även om det är dyrare än vad jag planerade för.
Hittat pris för ca 4.500 för 2 nätter. Tänkte boka idag så vi får se vad det blir.

Har tappat status hos Hilton så det är väl enda som gör att man velar lite.

Andreas,
Jag är där under din periodförresten. 2-6 April
Kan ju säga hej igen i alla fall om inte annat :)

Toppen