Senaste nytt

Hotel med mycket bra pool i Bangkok

Ser ut att var mycket space och även bra med sol vid poolen? Var det sjyssta rum?

sofitel är ca 500:- dyrare per natt, ingen stor sak men undrar om de är så att säga 35% bättre än banyan Tree.

Vid jul/nyår var det bara sol en kort stund. Vid månadsskiftet april/maj var det sol hela dagen.

Rummen är ok, varierar lite tycker jag.
Betalade ca 1000Sek senast, men betalade ca 3500sek på nyår. Så strax under 2k är nog normalpris för ett club room.

Jag hade delat vistelsen mellan två hotell om jag tvekade.
@samet har säkert en jämförelse, kanske även någon bild från den feta sviten på Sofitel han hade härom året….

Sofitel är modernt, Banyan Tree klassiskt.
Servicen likvärdig. Mellan de två hade jag valt Sofitel.

Spa suite på Banyan Tree i mars 2019
20190310_191914.jpg
20190310_191901.jpg
20190310_191851.jpg
20190310_191841.jpg

Största Sviten (President) på Sofitel aug 2019.
20190821_085834.jpg
20190821_085723.jpg
20190821_085646.jpg
20190821_085817.jpg
20190821_085814.jpg

Vad har ni för stalltips på hotell för 2 nätter i Januari för 2 BC'are som närmar sig 40?

• I vilken stad och i vilket land?: Bangkok, Thailand
  • Har du extrakrav på hotellets läge?: Centrala bangkok (Nära till Craftbeer-ställen!)
  • Budget per rum per natt (inkl. skatter & avgifter)?: 2000 SEK
  • Hur många rum behöver du?: 1
  • Antal personer per rum?: 2
  • Reser du med barn?: Nej
  • När och hur många nätter?: 29/1 (ankommer 6.30) - 31/1 (2 nätter, med tidig incheckning dag 1)
  • Affärsresa eller nöjesresa?: Nöjesresa
  • Minsta hotellklass (1 - 5 stjärnigt hotell)?: -
  • Önskemål om specifik hotellkedja?: Gärna Hilton (Guld för tillfället) men det är inte prioriterat
  • Andra önskemål?: Frukost oviktig, däremot viktigt med grymt poolområde, gärna med god öl och att det händer lite grann!

Tittar på hotell för två nätter i Bangkok här i februari för avslutning av en två veckors semester. Var 10+ år sedan jag var i Bangkok, vill ha bra Pool och gärna hyfsat nära resturanger. Tittat på SO och Sofitel Sukhumvit bland annat. Ingen hotellstatus att ta hänsyn till.

Tittar på hotell för två nätter i Bangkok här i februari för avslutning av en två veckors semester. Var 10+ år sedan jag var i Bangkok, vill ha bra Pool och gärna hyfsat nära resturanger. Tittat på SO och Sofitel Sukhumvit bland annat. Ingen hotellstatus att ta hänsyn till.
Efter att ha testat en stor del av Hilton hotellen i stan 2021 så är min rekommendation för sol och bad Hilton Millennium.
Absolut bäst solläge + utrymme kring poolen
Conrad bäst utrymme kring poolen, men noll sol när jag va där i slutet på November.
Hilton Sukhumvit hade nog sol om jag minns rätt, men rätt osoft utrymme kring poolen.

Efter att ha testat en stor del av Hilton hotellen i stan 2021 så är min rekommendation för sol och bad Hilton Millennium.
Absolut bäst solläge + utrymme kring poolen
Conrad bäst utrymme kring poolen, men noll sol när jag va där i slutet på November.
Hilton Sukhumvit hade nog sol om jag minns rätt, men rätt osoft utrymme kring poolen.
Lånar tråden lite. Väljer mellan Conrad, Hilton Millenium och Hilton Sukhumvit och är inne på Millenium pga poolen. Utöver pool värderar jag även bra lounge, hur står sig dessa mot varandra? Prismässigt ligger alla tre likvärdigt (+/- 100 kr per natt)

Lånar tråden lite. Väljer mellan Conrad, Hilton Millenium och Hilton Sukhumvit och är inne på Millenium pga poolen. Utöver pool värderar jag även bra lounge, hur står sig dessa mot varandra? Prismässigt ligger alla tre likvärdigt (+/- 100 kr per natt)
Om poolen och lounge är absolut prio så hade jag valt Millennium så länge du är HHD.
Jag har "tröttnat" lite på området Millennium ligger i (Låter som jag bor där var och varannan vecka, inte meningen) men det är rätt så dött där borta.
Efter min vistelse i Feb/Mars hade jag bott på DoubleTree Sukhumvit pga priset, har personligen inte bott där men läget är bättre än Millennium och Conrad, priserna mer tilltalande än Hilton Sukhumvit som har en helt värdelös pool.

Ska du spendera mycket tid på rummet och inte gillar att vara utomhus hade jag valt Conrad då deras lounge är lite schysstare och även rummen trevligare.
Millenniums lounge vinner enbart på knockout pga ute terassen, råvarumässigt är det inte något att hänga i julgranen, även om deras rätt så simpla cocktails är helt OK!

Ett hotell jag helt utesluter är Hilton Sukhumvit pga poolen.

Sen var jag inte speciellt nöjd med service och frukost på Millennium senast, fick enbart uppgradering på 1 av 2 rum, och det till ett premium room på lite högre våning.
Frukosten i stora matsalen va katastrof nu när det inte va pandemi längre, åt majoriteten av mina frukostar i loungen där de va knäpptyst och knappt en själ.
Sista dagen tvingade min resekamrat mig att äta i stora matsalen och att som diamond bli placerad i ett hörn längst in bredvid dryckesstationen där varenda en skulle tränga sig förbi en när dom hämtade dryck fick mig bra irriterad.

Är lite sliten och bakis idag och vet inte riktigt om jag får fram det jag vill få fram i min text, men min kontenta är lite att spara pengarna och bo på DoubleTree. Är den mellanskillnaden luft för dig så go for it, hade nog mer valt läge framför pool och lounge nästa gång jag åker till Bangkok.
Är man en tråkmåns och hänger mycket på hotellet hade jag nog valt Millennium kanske, gillar man mer traditionell lyx och tycker solen är jobbig hade jag valt Conrad.

Alla har sina för och nackdelar, släng iväg ett pm om du undrar mer över dom så kan jag kanske förklara bättre med en tydligare kravspec :D

Tycker Sukhumvit är bäst, Conrad 2a och Milleniun 3a av de hotellet.
DT sitter ju ihop med Hilton så är nog inga problem o nyttja poolen, gick mellan en del när jag bodde där.
Millennium har fan den kallaste hotellpool jag badat i och var mkt arbete på hotellen/byggnaderna bredvid som störde nr jag var där.

Personligen föredrar jag Sukhumvit läget gillar jag med 3 minuter till BTS tyvärr är det ingen sol vid polen efter kl 13-14 DobuleTree Sukhumvit ligger 15 meter från Hilton om man frågar får man använda polen
Conrad har shuttle till BTS,
Loungerna likvärdiga Sukhumvit har en utomhusbalkong.
Jag gillar inte Millenium i receptionen tycker jag det alltid ” fullt med folk”

Har två nätter i Bangkok i början av juni en natt Hilton Sukhumvit och en natt Conrad.

Toppen