Lånar tråden lite. Väljer mellan Conrad, Hilton Millenium och Hilton Sukhumvit och är inne på Millenium pga poolen. Utöver pool värderar jag även bra lounge, hur står sig dessa mot varandra? Prismässigt ligger alla tre likvärdigt (+/- 100 kr per natt)
Om poolen och lounge är absolut prio så hade jag valt Millennium så länge du är HHD.
Jag har "tröttnat" lite på området Millennium ligger i (Låter som jag bor där var och varannan vecka, inte meningen) men det är rätt så dött där borta.
Efter min vistelse i Feb/Mars hade jag bott på DoubleTree Sukhumvit pga priset, har personligen inte bott där men läget är bättre än Millennium och Conrad, priserna mer tilltalande än Hilton Sukhumvit som har en helt värdelös pool.
Ska du spendera mycket tid på rummet och inte gillar att vara utomhus hade jag valt Conrad då deras lounge är lite schysstare och även rummen trevligare.
Millenniums lounge vinner enbart på knockout pga ute terassen, råvarumässigt är det inte något att hänga i julgranen, även om deras rätt så simpla cocktails är helt OK!
Ett hotell jag helt utesluter är Hilton Sukhumvit pga poolen.
Sen var jag inte speciellt nöjd med service och frukost på Millennium senast, fick enbart uppgradering på 1 av 2 rum, och det till ett premium room på lite högre våning.
Frukosten i stora matsalen va katastrof nu när det inte va pandemi längre, åt majoriteten av mina frukostar i loungen där de va knäpptyst och knappt en själ.
Sista dagen tvingade min resekamrat mig att äta i stora matsalen och att som diamond bli placerad i ett hörn längst in bredvid dryckesstationen där varenda en skulle tränga sig förbi en när dom hämtade dryck fick mig bra irriterad.
Är lite sliten och bakis idag och vet inte riktigt om jag får fram det jag vill få fram i min text, men min kontenta är lite att spara pengarna och bo på DoubleTree. Är den mellanskillnaden luft för dig så go for it, hade nog mer valt läge framför pool och lounge nästa gång jag åker till Bangkok.
Är man en tråkmåns och hänger mycket på hotellet hade jag nog valt Millennium kanske, gillar man mer traditionell lyx och tycker solen är jobbig hade jag valt Conrad.
Alla har sina för och nackdelar, släng iväg ett pm om du undrar mer över dom så kan jag kanske förklara bättre med en tydligare kravspec