JacobGBG
Medlem
Jag kollar lite på historiken, pre-pandemi skulle jag hållit Anantara Riverside som att ha varit det bästa alternativet i pool-Bangkok ur familjepersktiv. Har det hänt något sen dess?
Besvarar mitt eget inlägg för att uppdatera detta.
Jag besökte Anantara Riverside i Januari i samband med att jag var på deras rooftoop restaurang SEEN (tekniskt sett ligger den i anslutande hotell Avani+ men är i samma komplex). Tyvärr var jag inte imponerad av vad jag såg. Det har ej skett någon renovering sedan Marriott tiden och det började nu kännas lite naggat i kanten just kring poolområdet. Föregående gång jag var där så upplevde jag det som en fräsch oas, nu kändes mycket av växtligheten som om den kröp upp på pooldäck. Mörkt och muggigt var mer känslan.
Anantara Riverside har alltid haft ett lite problematiskt läge på södra änden av centrala bangkok. Just känslan av att det var en resort man knappt behövde tog bort mycket av det. Med problemen jag beskriver ovan så vill man nog söka sig lite mer ut i stan om man bor här och då förstärks det icke-optimala läget.
Så från pool-perspektiv tror jag nog det numera är Siam Kempinski som håller tronen i BKK. Väger man in atomosfär med läget så kommer däremot hoteleln krin floden väga tyngre med klassikern MO i top och intilligande Shangri-la som ett mycket bra alternativ (för halva priset).