Senaste nytt

Hotel i Bryssel?

FF#1

Medlem
Behöver bo en natt nånstans i "cetrala" bryssel. Har nog inte varit där på 10 år, brukar bara resa vidare.
Var ska man bo?
Har som för mig att det var rätt Ruffigt runt centralen men det var ju ett tag sen.

Jag bor nästan alltid på Park Inn vid central/sud, brukar vara ok priser där i alla fall och ett kedjehotell. Området kanske man inte går runt i själv på nätterna, men dagtid är det safe och det är bara 10 meter från tågstationen typ.

Jag bor nästan alltid på Park Inn vid central/sud, brukar vara ok priser där i alla fall och ett kedjehotell. Området kanske man inte går runt i själv på nätterna, men dagtid är det safe och det är bara 10 meter från tågstationen typ.
Är det inte Brussels Midi som är Sud, och inte central? Jag tror park inn ligger vid Midi, men har inte bott där själv.

I närheten av central har jag alltid haft bra stays på Marriott Grand Place (10 min promenad) eller Hilton (precis vid stationen). Inte upplevt området som ruffigt.

Däremot ute vid eu parlamentet har har en kollega som lyckades bli rånad två gånger samma kväll när vid bodde på Renaissance och han tog promenad vägen ner mot grand Place och tillbaka.

Är det inte Brussels Midi som är Sud, och inte central? Jag tror park inn ligger vid Midi, men har inte bott där själv.

I närheten av central har jag alltid haft bra stays på Marriott Grand Place (10 min promenad) eller Hilton (precis vid stationen). Inte upplevt området som ruffigt.

Däremot ute vid eu parlamentet har har en kollega som lyckades bli rånad två gånger samma kväll när vid bodde på Renaissance och han tog promenad vägen ner mot grand Place och tillbaka.

Central är bättre men kanske ändå inte bästa området på nätterna.

Dock mycket folk i rörelse och jag brukar bo där i krokarna eller runt Louise när jag är där.

Nu är jag slö och orkar inte googla, men vart går tåget från flyget??
Tåget från flyget går till nord, centraal, mid/sud, dvs stannar på alla stationer, det är bara om du hamnar på ett tåg som inte passerar centrala brussel som du kan hamna på tex Schuman eller vad det heter.
Det är inga problem att följa skyltning nere i tåget, brukar gå minst 5-6 tåg per timme.

Någon som har erfarenhet av att fortsätta med tåg mot Ghent/Brygge? När jag googlar så verkar de tågen gå från Midi så jag bokade en natt på Park Inn men det kanske går lika bra att åka från Central?

Någon som har erfarenhet av att fortsätta med tåg mot Ghent/Brygge? När jag googlar så verkar de tågen gå från Midi så jag bokade en natt på Park Inn men det kanske går lika bra att åka från Central?

Jag brukar "alltid" åka till Gent, ska gå bra från central. Går flera intercity tåg i timmen

Toppen