Är det inte Brussels Midi som är Sud, och inte central? Jag tror park inn ligger vid Midi, men har inte bott där själv.Jag bor nästan alltid på Park Inn vid central/sud, brukar vara ok priser där i alla fall och ett kedjehotell. Området kanske man inte går runt i själv på nätterna, men dagtid är det safe och det är bara 10 meter från tågstationen typ.
Är det inte Brussels Midi som är Sud, och inte central? Jag tror park inn ligger vid Midi, men har inte bott där själv.
I närheten av central har jag alltid haft bra stays på Marriott Grand Place (10 min promenad) eller Hilton (precis vid stationen). Inte upplevt området som ruffigt.
Däremot ute vid eu parlamentet har har en kollega som lyckades bli rånad två gånger samma kväll när vid bodde på Renaissance och han tog promenad vägen ner mot grand Place och tillbaka.
Helt korrekt, jag som blandar ihop det.Är det inte Brussels Midi som är Sud, och inte central? Jag tror park inn ligger vid Midi, men har inte bott där själv.
Tåget från flyget går till nord, centraal, mid/sud, dvs stannar på alla stationer, det är bara om du hamnar på ett tåg som inte passerar centrala brussel som du kan hamna på tex Schuman eller vad det heter.Nu är jag slö och orkar inte googla, men vart går tåget från flyget??
Någon som har erfarenhet av att fortsätta med tåg mot Ghent/Brygge? När jag googlar så verkar de tågen gå från Midi så jag bokade en natt på Park Inn men det kanske går lika bra att åka från Central?