Senaste nytt

Honors nedgradering, när sker den?

GOTBound

Medlem
Jag kvalificerade mig till Diamond efter utcheckning igår på en stay som började före årskiftet. I eftermiddag uppdaterades min status på Hilton kontot, innebär detta att jag är Diamond tom februari ut eller 2020 ut?

Tillägas bör att det även står den sedvanliga årsskiftets texten så det går inte att läsa ut vad min 2020 status är mer än att jag är Diamond idag.

EK
 
Jag kvalificerade mig till Diamond efter utcheckning igår på en stay som började före årskiftet. I eftermiddag uppdaterades min status på Hilton kontot, innebär detta att jag är Diamond tom februari ut eller 2020 ut?

Tillägas bör att det även står den sedvanliga årsskiftets texten så det går inte att läsa ut vad min 2020 status är mer än att jag är Diamond idag.

EK
Antar du tjäna in Diamond på nätter? För stays som checkas in efter årsskiftet räknas på nya året normalt....
 

Berglund

Medlem
Jag har druckit två starka G&T men jag tror fortfarande ni säger samma sak
Korrekt men han citerar:
Jag kvalificerade mig till Diamond efter utcheckning igår på en stay som började före årskiftet.
och blandar sedan ihop saken. Det står tydligt i citerad text att incheckning skedde före årsskiftet medan utcheckning skedde efteråt. Om man citerar en sak, så får vi väl rimligtvis utgå ifrån att det är den man vill kommentera och i sådant fall har han rört ihop det.
 

GOTBound

Medlem
Det är på nätter. Sorry om det blev otydligt när jag nämnde stay. Jag ville poängtera att incheckning var före årskiftet och utcheckning efter.

EK
 

GOTBound

Medlem
Svar på min egen fråga, Hilton mailade detta idag, status tom med mars 2021;

17964068-EFF7-4A40-A661-D3C78DA934A8.jpeg


EK
 
Är det för nån mer än jag som det sedan två dagar före nyår och fortfarande ser ut så här i appen under "Account"? Inga poäng från dom senaste två veckorna har trillat in heller.
ac180aeb045e227c6b2161b9a769a561.jpg
 

GOTBound

Medlem
Är det för nån mer än jag som det sedan två dagar före nyår och fortfarande ser ut så här i appen under "Account"? Inga poäng från dom senaste två veckorna har trillat in heller.
ac180aeb045e227c6b2161b9a769a561.jpg

Likadant ang texten men poängen trillar in som vanligt. Jag har för mig det brukar ta några veckor in i januari innan årets räknats klart i Hiltons system.

EK
 

Tonton

Medlem
Är det för nån mer än jag som det sedan två dagar före nyår och fortfarande ser ut så här i appen under "Account"? Inga poäng från dom senaste två veckorna har trillat in heller.
ac180aeb045e227c6b2161b9a769a561.jpg

Inga konstigheter. Det är sådär hos Hilton varenda år. De uppdaterar systemen och räknar på en massa saker. Förra året var allting tillbaka som vanligt i slutet av januari.

Många har haft problem att få in poängen senaste tiden - troligtvis beroende på ovan. Förhoppningsvis löser det sig automatiskt senare - men bra att ha koll, så att du kan kontakta customer care i efterhand om det inte löser sig inom sinom tid .
 
Toppen