Senaste nytt

Hjälp! Uppgraderad till SAS Business, men anslutning inställd och ombokad

011430121

Medlem
Lånar denna tråden lite, då min fråga berör ämnet.

Min kära mor (statuslös) har varit nere på "jobb" på Teneriffa och hade en planerad hemresa igår TFS-CPH. Biljetten var bokad i GO Smart (W), men med tanke på flygtiden lade jag ett bud (505 kr) som gick igenom och hon uppgraderades till PLUS. Väl igår på flygplatsen blev flyget inställt pga att piloten var sjuk och ingen rerouting gick att få till igår. Hon slussades till ett transfer hotell och ombokades till TFS-OSL (charter-flyging SK7408) idag och sedan OSL-CPH. Flighten TFS-OSL syns inte på bokningssidan (med det är väl säkert för det är charter), så det enda man ser är OSL-CPH där hon ligger kvar som att hon reser i PLUS. På själva flighten TFS-OSL finns ju inte GO/PLUS så det blir ju som en vanlig eco-biljett. Visst borde man kunna kräva tillbaka pengarna man lagt för uppgraderingen eftersom den uteblivit (var ju inte OSL-CPH jag budade på)?
Såg att den maskinen tom flög TFS till CPH igår kväll, gick som SK9XXX tänkte ta en skärmdump och fråga om någon här på BC viste varför den tom flög.
 
Toppen